{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Dalam Negeri

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Dalam Negeri


Suami isteri meninggal dunia selang sejam 1 Syawal

Posted: 09 Aug 2013 01:29 AM PDT

DUNGUN 9 Ogos - Menepati bidalan 'sehidup semati', sepasang suami isteri warga emas menghembuskan nafas terakhir masing-masing selang sejam di hospital berbeza, semalam.

Che Mohd Yusof Che Wan Endut, 71, meninggal dunia di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu pada 5.40 petang susulan paru-paru berair manakala isterinya Fatimah Muda, 64, di Hospital Kuala Berang kira-kira sejam kemudian.

Anak mereka, Che Wan Rashimah, 44, berkata, bapanya dirawat di HSNZ sejak Selasa lalu, manakala ibu pula yang terlantar di rumah selepas serangan angin ahmar digegaskan ke hospital petang semalam selepas keadaannya makin tenat.

"Masa ibu tengah tenat di rumah, adik telefon beritahu ayah juga sedang tenat di HSNZ. Kami kemudian gegaskan ibu ke Hospital Kuala Berang tetapi disahkan meninggal dunia sejurus tiba," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Jerangau Sungai di sini.

Pemergian serentak pasangan itu turut dirasai penduduk kampung kerana kedua-duanya adalah guru al-Quran manakala Che Mohd Yusof pula imam masjid dan jurunikah bagi di daerah ini.

Beberapa penduduk kampung yang ditemui menyifatkan pasangan itu sebagai pasangan yang sentiasa bersama walau ke mana mereka pergi.

Seorang bekas pelajar al-Quran pasangan itu, Zuraidah Ismail, 42, berkata, dia merancang untuk menziarahi kedua-dua mereka pada raya kedua selepas mendengar mereka sakit.

Katanya, mereka itu terkenal sebagai pasangan romantik kerana tidak pernah berenggang.

"...mereka selalu naik motor bersama, minum di kedai dan ke kebun bersama-sama," katanya.

Jenazah pasangan suami isteri itu dikebumikan di Tanah perkuburan Kampung Panchor Jerangau di sini malam semalam. - BERNAMA

UMNO sudah terima mesej, perlu masa untuk perubahan - PM

Posted: 09 Aug 2013 01:14 AM PDT

Oleh THOMAS CHONG

PUTRAJAYA 9 Ogos - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, UMNO menerima mesej mengenai kepentingan untuk parti itu berubah tetapi seperti parti politik lain, parti terbesar Malaysia tersebut memerlukan masa untuk melaksanakan perubahan.

Walau bagaimanapun, beliau yang juga Presiden UMNO menambah, parti itu di bawah kepimpinannya telah mengorak langkah untuk memulakan proses perubahan dengan meminda Perlembagaan parti.

"Untuk memastikan UMNO relevan, parti ini mesti bergerak selari dengan masa supaya kita boleh melambangkan perubahan pada sikap, nilai dan jangkaan masyarakat.

"UMNO adalah parti pemerintah dan adalah mudah untuk pihak lain mengkritik parti kita. Pembangkang senang berjanji dan banyak parti di dunia juga menjanjikan harapan, tetapi mereka gagal menunaikan," katanya dalam majlis rumah terbuka Aidilfitri anjuran beliau bersama Menteri-menteri Kabinet, di sini semalam. - UTUSAN ONLINE

Samy nafi diminta oleh Pak Lah letak jawatan pada 2007

Posted: 09 Aug 2013 01:00 AM PDT

Oleh THOMAS CHONG

PUTRAJAYA 9 Ogos - Bekas Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu menafikan beliau pernah diminta melepaskan jawatan tertinggi parti oleh bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi setahun sebelum pilihan raya umum 2008.

"Tidak (berlaku perkara ini). Tiada sesiapa yang boleh meminta saya meletak jawatan kerana ini merupakan hak mutlak saya," katanya ketika diminta mengulas kandungan buku Awakening: The Abdullah Badawi Years in Malaysia yang memetik komen Abdullah.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita dalam majlis rumah terbuka Perdana Menteri bersama menteri-menteri Kabinet di Seri Perdana, di sini semalam.

Media sebelum ini melaporkan, Abdullah dalam buku tersebut menyatakan beliau tidak menyukai cara Samy Vellu menyelesaikan beberapa isu dan cuba menasihatkan pemimpin veteran itu bersara lebih awal. - UTUSAN ONLINE

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat