{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Feminin

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Feminin


Kombinasi unik Lorna

Posted: 27 Aug 2013 11:48 PM PDT

Jubah potongan moden dengan perincian manik pada bahagian hadapan baju.

PASTINYA setiap rekaan yang dihasilkan mengikut cita rasa wanita moden masa kini.

Butik yang diusahakan oleh Noranita Mohd Salleh, 42, sudah tidak lagi asing dalam kalangan penggemar pakaian Muslimah di negeri Cik Siti Wan Kembang ini.

Butik ini menawarkan pelbagai koleksi pakaian wanita yang unik, fabrik berkualiti dan pelbagai corak yang menerapkan elemen kontemporari.

Jika dahulu, agak sukar bagi wanita berhijab untuk mencari rekaan moden yang boleh dipadankan dengan imej mereka, tetapi kini boleh mencuba pelbagai koleksi menarik rekaan Lorna yang menjanjikan kepuasan maksimum buat si pemakai.

"Kebanyakan rekaan yang dihasilkan di sini pasti tidak menjadi sarat jika dipadankan dengan tudung yang sesuai.

"Para pelanggan juga boleh memilih padanan tudung di butik ini kerana selain menghasilkan koleksi pakaian yang bermutu tinggi, kami juga menawarkan rekaan selendang serta tudung menawan dengan taburan kilauan manik di atas permukaan fabrik," ujarnya ketika ditemui di premis perniagaannya yang terletak di Jalan Jambatan Sultan Yahya Petra, Kelantan.

Noranita yang memulakan perniagaan melalui dalam talian, sebelum ini hanya menjual rekaannya kepada rakan-rakan terdekat.

Tanpa disedari, rekaan tersebut digemari ramai kerana ia di luar daripada kebiasaan khususnya dari segi potongan dan kombinasi fabrik serta warna.

Rekaan berasakan gabungan ciri-ciri Arab, Indonesia dan Melayu menjadikan koleksi Butik Lorna sesuai digayakan untuk pelbagai acara.

Atas dorongan rakan-rakan dan keluarga, serta maklum balas positif yang diterima, Lorna maju selangkah lagi dengan mengembangkan perniagaan sehingga wujudnya Butik Lorna di premis miliknya sendiri.

Kebanyakan koleksi rekaan Noranita berkonsepkan pakaian muslimah moden seperti kaftan, jubah abaya, baju kurung, jubah Arab dan dres labuh.

Butik Lorna turut menawarkan khidmat perundingan rekaan baju khusus untuk majlis-majlis tertentu seperti majlis makan malam dan majlis-majlis rasmi.

Selain boleh menempah sendiri, para pelanggan boleh memilih rekaan siap untuk dipakai.

Rekaan siap untuk dipakai antara yang paling laris kerana para pelanggan boleh mencuba pakaian mengikut saiz badan masing-masing.

Fabrik daripada jenis kapas, syifon, dan sutera Thai, pasti membuatkan si pemakai merasa selesa tatkala menggayakan koleksi ini.

Para pelanggan tidak perlu risau mengenai harga yang ditawarkan kerana semuanya mampu milik.

"Saya berharap Butik Lorna mampu menjadi label pakaian muslimah terkemuka yang dikenali bukan hanya di Kelantan malah di seluruh Malaysia," ujarnya sebelum mengakhiri bicara.

Untuk maklumat lanjut dan sebarang pertanyaan boleh hubung talian 019-3486464. - MARIATUL QATIAH ZAKARIA

Revolusi potongan jean

Posted: 27 Aug 2013 11:48 PM PDT

Oleh SITI AISYAH IBRAHIM

Anitha Narayanan (depan dua dari kiri) bersama barisan para model pada pelancaran Levi's Revel di kuala Lumpur, baru-baru ini.

ADAKAH anda selesa dengan fabrik jean yang anda kenakan? Ramai wanita mengakuinya terutama mereka yang mempunyai personaliti lasak.

Keselesaan apabila berpakaian merupakan aspek terpenting dalam penampilan harian. Terutama golongan wanita, yang amat menitikberatkan fesyen terkini dan keselesaan.

Sejak 1934 lagi, dalam memenuhi kehendak wanita, jenama Levi's mengambil langkah dalam mengubah trend fesyen wanita dengan memperkenalkan jean pertama iaitu Lady Levi's jeans.

Kini, sekali lagi Levi's membantu wanita tampak lebih bergaya dengan memperkenalkan jean sempurna mengikut bentuk badan dengan Levi's Revel.

Levi's Revel menawarkan teknologi pembentuk yang dipaten, fabrik denim berkualiti tinggi dan perincian inovatif, kesemuanya diolah bagi menghasilkan reka bentuk idaman wanita untuk kelihatan cantik dan meningkatkan keyakinan diri.

Menurut Pengarah Komersial Levi's Strauss Malaysia, Anitha Narayanan, Levi's Revel melangkah setapak lagi dalam memajukan inovasi lengkung dengan menggiatkan usaha membentuk tubuh wanita, sekali gus memberi bayangan ketinggian serta punggung lentik yang diidamkan setiap wanita.

"Jean Levi's Revel menggunakan teknologi liquid shaping untuk membentuk, menyokong dan melangsingkan badan wanita," katanya semasa majlis pelancaran di ibu negara baru-baru ini.

Denim Levi's Revel dengan ciri regangan empat hala boleh menyerlahkan bentuk badan wanita selain menganjal mengikut gerak-geri si pemakai.

Ciri-ciri kelembutan dan gaya yang unggul dapat membantu mengekalkan bentuk jean dan juga bentuk si pemakainya.

Selain itu, kemasan berkontur, kelim memanjang dan tampalan kocek direka secara strategik untuk menyerlahkan lagi gaya si pemakai.

Para wanita boleh membuat pilihan denim yang sesuai dengannya, iaitu sama ada Slight, Demi dan Bold Curve. Koleksi Levi's Revel boleh didapati bermula September ini dengan harga RM229.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat