{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Hiburan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Hiburan


Aaron, Luna bergandingan dalam filem

Posted: 23 Aug 2013 12:45 AM PDT

Oleh KHADIJAH IBRAHIM

KUALA LUMPUR 23 Ogos - Aktor popular, Aaron Aziz akan bergandingan dengan Nur Fazura dan Luna Maya dalam filem Tembus, arahan Ahmad Idham Ahmad Nadzri.

Filem ke-14 terbitan Excellent Pictures dan skrip oleh Siti Jasmina Ibrahim itu akan memulakan penggambarannya di sekitar Kuala Lumpur mulai esok.

Menurut Ahmad Idham, pemilihan Luna Maya dalam filem bergenre psiko-thriller itu bertujuan untuk menggandingkan tiga pelakon dari tiga

negara, Malaysia (Fazura), Singapura (Aaron) dan Indonesia.

"Sebelum ini kita ada terbaca yang Luna berminat untuk bekerjasama dengan

Aaron, jadi kami temukan mereka dalam Tembus. Watak utama adalah Aaron yang berlakon sebagai Harri dan Fazura selaku Izza. Manakala Luna memegang watak Marylia.

"Penggambaran akan dilakukan sekitar ibu kota dan dijangka mengambil masa selama 20 hari di lokasi. Filem ini dijangka menemui penonton pada

pertengahan 2014 nanti," katanya kepada Utusan Online hari ini.

Ahmad Idham berkata, Tembus berkisar tentang pasangan suami isteri bekerjaya dan cukup berjaya dalam hidup mereka, namun semuanya berubah apabila anak tunggal kesayangan mereka hilang.

Sepanjang mencari jawapan mengenai kehilangan anak mereka, kebenaran semakin terbongkar. - UTUSAN ONLINE

-Habis.

Posted: 22 Aug 2013 11:46 PM PDT

KEMAMAN 23 Ogos - Pengarah filem Tanda Putera, Datuk Shuhaimi Baba mengakui agak gementar menunggu reaksi dan sambutan rakyat di negara ini sempena tayangan filem itu di seluruh pawagam pada 29 Ogos ini.

Beliau yang juga penulis skrip dan penerbit filem kontroversi itu berharap, naskhah kenegaraan tersebut dapat diterima seluruh rakyat negara ini dan ia harus dinilai daripada sudut positif dan bukannya seperti yang digembar-gemburkan sesetengah pihak sebelum ini.

Katanya, filem yang melibatkan kos kira-kira RM4.7 juta itu tidak dibuat atas desakan mana-mana pihak apatah lagi bertujuan memecah-belahkan perpaduan di antara mana-mana kaum tetapi ia satu tanggungjawabnya sebagai 'orang filem' kepada negara.

"Ya, saya bukan sahaja gementar kerana banyak filem-filem yang kita jangka box office juga tidak mendapat sambutan apatah lagi filem kenegaraan seperti ini namun saya berharap masyarakat dapat ubah persepsi tentang filem ini dengan keluar menonton Tanda Putera kerana ia tidak seperti apa yang digambarkan sebelum ini.

"Tanda Putera satu filem sejarah yang rakyat Malaysia perlu tahu dan lihat kerana ia menceritakan sejarah negara kita ketika itu, bagaimana pemimpin kita bangkit untuk menjaga negara dalam apa situasi sekali pun dan disebabkan itu lah kita dapat nikmati perpaduan pada hari ini, " katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas program Tayangan Pratonton dan Dialog Filem Tanda Putera bersama seramai 242 orang peserta kursus Diploma Pengurusan Awam (DPA) di Institut Tadbiran Awam Negara (Intan) Wilayah Timur dekat sini semalam.

Shuhaimi turut meminta masyarakat melihat filem ini sebagai filem yang membangkitkan rasa sayang kepada negara dengan mengekalkan keamanan yang ada dan bukannya menjadikan ia sebagai satu filem yang mendorong kepada perkara yang tidak harmoni. - UTUSAN ONLINE

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat