{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Jenayah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Jenayah


Seorang lagi lelaki ditahan, kes letupan bom di Tumpat selesai

Posted: 17 Aug 2013 10:23 PM PDT

Oleh AZRAN FITRI RAHIM

KOTA BHARU 18 Ogos - Polis menahan seorang lagi suspek berhubung letupan bom yang mengorbankan seorang kerani di Taman Sri Periuk, Tumpat dekat sini pada 11 Ogos lalu.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, suspek yang merupakan jiran mangsa ditahan selepas datang menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tumpat kira-kira pukul 10.30 pagi ini.

"Dengan penahanan lelaki berusia 28 tahun itu, kita percaya kes letupan bom ini telah selesai dan siasatn ditutup," katanya.

Sebelum ini, polis menahan seorang anggota tentera yang dipercayai terlibat dalam kes yang bermotifkan cemburu dan dendam itu. - UTUSAN ONLINE

Dibelasah guna kayu, enggan benar suami kahwin

Posted: 17 Aug 2013 10:17 AM PDT

PONTIAN 17 Ogos - Belum pun reda isu rakaman video memaparkan seorang pegawai veterinar membelasah isterinya dalam lif di Bukit Mertajam, Pulau Pinang, seorang lagi wanita dilaporkan menjadi mangsa keganasan suami.

Kes terbaharu dilaporkan berlaku di Kampung Parit Wakaf, Tenggayun di sini malam tadi, membabitkan seorang suri rumah berusia 39 tahun yang dibelasah teruk gara-gara enggan membenarkan suaminya berkahwin lagi.

Suspek berusia 40 tahun merupakan seorang peniaga telah ditangkap polis setelah anak perempuan mereka melaporkan kejadian itu kepada polis.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Zahaliman Jamin berkata, pihaknya menahan suspek untuk siasatan lanjut di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana didakwa memukul isteri dan anak lelakinya.

Beliau berkata, perbuatan ganas lelaki itu dilaporkan oleh anak perempuannya yang berusia 18 tahun kepada polis pada pukul 9.25 malam.

"Anak perempuan mangsa membuat laporan polis setelah tidak tahan melihat ibu dan adik lelakinya dipukul oleh bapanya yang mengamuk dan dalam keadaan mabuk.

"Mangsa bersama anak lelakinya telah dipukul dengan kayu dan benda tumpul setelah suspek berang isteri enggan membenarkan dia berkahwin lagi dan tidak diberitahu mengenai rakan-rakan anak lelakinya berkunjung ke rumah sempena Aidilfitri," katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pontian di sini hari ini.

Zahaliman berkata, suspek akan direman sehingga Isnin ini untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan, manakala tangkapan dibuat di bawah Seksyen 18A Akta Keganasan Rumah Tangga.

Menurutnya, siasatan mendapati suspek kerap memukul mangsa yang merupakan ibu kepada lima anak dan kini menetap di rumah anak perempuan sulungnya di Pekan Nanas di sini.

Katanya, buat masa sekarang, mangsa masih dalam keadaan trauma dan enggan ditemubual untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai kejadian tersebut.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat