{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Jenayah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Jenayah


Lelaki cedera parah ditembak di Chemor

Posted: 07 Aug 2013 10:41 PM PDT

IPOH 8 Ogos - Seorang lelaki yang sedang memandu kereta cedera parah selepas terkena tembakan dilepaskan dua suspek bermotosikal di Taman Klebang Putra, dekat Chemor di sini malam tadi.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Sum Chang Keong berkata, dalam kejadian kira-kira 11.15 malam itu, dua lagi yang berada dalam kereta itu dipercayai anggota keluarga lelaki berusia 29 tahun itu tidak mengalami kecederaan.

"Kedua-dua suspek yang menaiki sebuah bermotosikal menghampiri kereta mangsa yang sedang dipandu di kawasan perumahan berkenaan dan dipercayai melepaskan enam das tembakan," katanya kepada pemberita selepas menghadiri rumah terbuka Aidilfitri Balai Polis Pekan Baru di sini hari ini.

Beliau berkata, kedua-dua suspek memakai topi keledar 'full face' semasa melakukan jenayah berkenaan dan identiti mereka tidak dapat dikenal pasti buat masa sekarang.

Polis menjumpai enam kelongsong peluru di atas jalan tempat kejadian berkenaan dan setakat ini polis menerima satu laporan daripada seorang saksi berhubung kejadian itu, katanya.

Chang Keong berkata, mangsa yang bukan berasal dari sini sedang dirawat di sebuah hospital di sini dan keadaannya dilaporkan stabil. - BERNAMA

Peniaga cedera parah ditembak dalam rumah sendiri

Posted: 07 Aug 2013 10:26 AM PDT

KULIM 7 Ogos - Seorang peniaga lelaki rebah berlumuran darah di hadapan ahli keluarganya selepas terkena tembakan yang dilepaskan seorang daripada dua lelaki yang menyerbu masuk ke rumahnya di Taman Pondok Labu, Lunas dekat sini malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 8 malam itu, mangsa berusia 26 tahun cedera parah selepas terkena satu das tembakan di bahagian bahu kiri.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Chin Su Song berkata, dua lelaki bertopi keledar menyerbu masuk ke rumah tersebut ketika mangsa bersama ahli keluarganya sedang berehat di ruang tamu.

"Salah seorang suspek bertindak melepaskan satu das tembakan dan mengenai bahagian belakang bahu kiri mangsa.

"Mangsa terjatuh ke atas sofa manakala suspek terus melarikan diri menaiki sebuah motosikal jenis Honda EX5," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

Su Song berkata, semasa kejadian, mangsa dikatakan sedang berbual bersama enam lagi anggota keluarganya.

Katanya, mangsa segera dikejarkan ke Hospital Kulim untuk rawatan lanjut.

Tambahnya, polis yang menjalankan pemeriksaan di tempat kejadian bagaimanapun tidak menemui sebarang kelonsong peluru yang digunakan suspek ketika menembak mangsa.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat