{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


Pemimpin politik Pakistan ditembak mati.

Posted: 17 Aug 2013 11:58 AM PDT

Peshawar 18 Ogos - Pemimpin kanan parti politik sekular, Awami National Pary (ANP), Najma Hanif, 35, mati ditembak malam semalam selepas penjenayah bersenjata api memecah masuk ke dalam rumahnya.

Pegawai kanan polis, Mohammad Faisal berkata, sehingga kini identiti penyerang masih lagi belum dikenal pasti, namun dipercayai ketika melakukan pembunuhan mereka menggunakan pistol yang disenyapkan.

``Satu atau dua penyerang memasuki rumah dan membunuh beliau, katanya.

Motif di sebalik pembunuhan itu masih tidak jelas, namun pada November 2011 suami, anak-anak dan pengawal peribadi Najma telah dibunuh oleh seorang pengebom berani mati Taliban. -AFP

Mesir batal latihan tentera dengan Turki

Posted: 17 Aug 2013 11:57 AM PDT

KAHERAH 18 Ogos - Kementerian Luar Mesir hari ini mengumumkan keputusan untuk membatalkan latihan tentera laut secara bersama dengan Turki yang dijadualkan bermula 21 hingga 28 Oktober depan.

Keputusan tersebut dibuat selepas Kaherah berang dengan kenyataan Turki yang mengecam tindakan pihak keselamatan Mesir menangani bantahan anjuran penyokong bekas Presiden Mohammed Mursi sehingga menyebabkan hampir 3,000 terbunuh.

Kementerian berkenaan menganggap kenyataan Ankara itu mencampuri urusan dalaman Mesir dan tindakan tersebut bertentangan dengan kehendak rakyat Mesir.

Kelmarin, Presiden Barack Obama membatalkan latihan ketenteraan bersama antara Amerika Syarikat (AS) dan Mesir ekoran konflik keganasan yang melanda negara ini. - AGENSI

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat