{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


4 maut kilang penapisan minyak terbakar di India

Posted: 23 Aug 2013 12:01 PM PDT

HYDERABAD 23 Ogos - Sekurang-kurangnya empat orang maut, manakala 30 yang lain cedera apabila sebuah kilang penapisan minyak terbakar dalam satu kejadian, di selatan India semalam.

Menurut jurucakap polis, B. Sivadhar Reddy, kebakaran yang berlaku di kilang penapisan minyak Hindustan Petroleum Corp yang terletak di Visakhapatnam, 503 kilometer dari negeri Andhra Pradesh itu turut menyebabkan seramai 11 pekerjanya terperangkap.

"Kebakaran itu berlaku di satu daripada blok di dalam kawasan kilang tersebut," katanya.

Pasukan bomba bertungkus lumus memadam kebakaran, selain penduduk yang tinggal berhampiran kilang itu dipindahkan bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini berlaku. - AFP

Singapura tahan 11 orang, rampas dadah

Posted: 23 Aug 2013 12:00 PM PDT

SINGAPURA 24 Ogos - Biro Narkotik Pusat (CNB) di sini menahan 11 orang dan merampas lebih 2.7 kilogram dadah dalam satu operasi.

Dalam satu kenyataan pada Khamis, pihak berkuasa berkata pegawai CNB yang menyiasat aktiviti dadah terhadap seorang lelaki dipercayai pengedar dadah berusia 38 tahun telah dibawa ke tempat persembunyian di blok HDB Toa Payoh Lorong 5, di sini.

Lelaki berkenaan bersama pengguna dadah, seorang wanita berusia 33 tahun dan seorang lelaki berusia 39 tahun ditahan di tempat persembunyian itu.

Sebanyak 1.2 kilogram heroin, 1 kilogram ganja dan 90g Ice ditemui di rumah berkenaan. Kelengkapan menghasilkan dadah turut ditemui.

Susulan penemuan itu, lapan lagi penagih dadah berumur antara 21 hingga 45 tahun ditahan di sebuah hotel bajet, di kawasan Bugis.

Dalam serbuan itu, sebanyak 450 gram ganja, 80 gram heroin dan pelbagai ubat-ubatan lain dan kelengkapan dadah turut ditemui.

Secara keseluruhannya, ubat-ubatan bernilai lebih S$207,000 (RM517, 500) telah dirampas.

- BERNAMA

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat