{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


Raja Maghribi tarik balik pengampunan

Posted: 05 Aug 2013 11:48 AM PDT

RABAT 6 Ogos - Raja Mohamed VI kelmarin membatalkan pengampunan yang diberikan terhadap seorang perogol bersiri Sepanyol selepas keputusan sebelum ini membangkitkan kemarahan rakyat Maghribi.

Dalam kenyataan yang disiarkan oleh pihak istana, Mohamed VI menarik semula pengampunan yang diberikan terhadap Daniel Galvan Vina yang dijatuhi hukuman 30 tahun penjara kerana merogol 11 kanak-kanak.

Keputusan terbaharu berkenaan dibuat selepas mendapati jenayah yang dilakukan Galvan terlalu berat dan menggugat hak asasi mangsa, lapor agensi berita MAP yang memetik kenyataan tersebut.

Selasa lepas, lelaki berusia 60 tahun itu diampunkan dan dibebaskan dari penjara selepas menjalani hukuman bermula September 2011. - AFP

15 maut dalam kejadian tanah runtuh di selatan India

Posted: 05 Aug 2013 11:47 AM PDT

NEW DELHI 6 Ogos - Sekurang-kurangnya 15 orang terbunuh dalam kejadian tanah runtuh berpunca akibat hujan lebat yang turut menyebabkan lebih 100 penerbangan dibatalkan apabila sebuah lapangan terbang utama di Kerala, negeri selatan India ditutup, semalam.

Pegawai polis Kerala, Telma George berkata, beberapa kejadian tanah runtuh berlaku di kawasan berbukit di daerah Idukki, menyebabkan banyak rumah, bas dan kereta tertimbus.

Operasi menyelamat masih dijalankan di kawasan Adimali, lokasi sebuah bas dan beberapa kereta terbalik di lebuh raya.

Lebih banyak mangsa dijangka ditemui dan angka korban mungkin meningkat," katanya. - DPA

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat