{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Utara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Utara


Suspek diberkas

Posted: 15 Aug 2013 10:52 AM PDT

Oleh ANI AWANG
utusanpenang@utusan.com.my

MAZLAN Kesah (dua dari kanan) bertanyakan sesuatu kepada Fatimah Che Din (tengah) di Kampung Belah Dua, Permatang Pauh di Bukit Mertajam, Pulau Pinang, semalam.

BUKIT MERTAJAM 15 Ogos - Seorang suri rumah berdepan detik mencemaskan apabila disamun oleh seorang lelaki bersenjatakan parang yang menggunakan taktik berpura-pura untuk membuang air kecil di rumahnya di Kampung Belah Dua, Permatang Pauh di sini, 2 Ogos lalu.

Ketika kejadian pukul 1.45 petang itu, mangsa, Fatimah Che Din, 64, seorang diri di rumahnya manakala suaminya, Razali Md. Rejab, 67, pula pergi menunaikan sembahyang Jumaat.

Fatimah berkata, pada mulanya beliau enggan membuka pintu kerana takut, tetapi suspek yang menutup muka dengan kain bertindak menendang pintu rumahnya sehingga terbuka lalu meluru masuk.

"Suspek kemudian mengacukan parang di leher saya seterusnya mengikat tangan dan menutup mulut saya dengan kain.

"Dia meragut rantai leher dan gelang tangan bernilai RM7,000 yang saya pakai sebelum melarikan diri dengan sebuah motosikal," katanya ketika ditemui di Kampung Belah Dua di sini.

Beliau berkata demikian ketika dikunjungi oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mazlan Kesah dan Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Azman Ab. Lah hari ini.

Sementara itu, Mazlan berkata, suspek berumur 20-an dan merupakan pelajar di sebuah politeknik di Johor Bahru, Johor telah ditangkap dan didakwa di mahkamah dan beliau datang ke rumah mangsa untuk memaklumkan perkembangan kes tersebut.

Persatuan Perlis Kuala Lumpur seri 2-2 dengan UiTM Arau

Posted: 15 Aug 2013 10:52 AM PDT

TUANKU Syed Faizuddin Putra Jamalullail dan Tuanku Hajah Lailatul Shahreen Akashah Khalil (tengah) menyaksikan Pengurus UiTM, Zailudin Ariffin dan Pengurus PPKL, Roshime Sheik Abu Bakar memotong kek sempena perlawanan bola sepak persahabatan di UiTM Kampus Arau, Perlis, kelmarin.

KANGAR 15 Ogos - Persatuan Perlis Kuala Lumpur (PPKL) seri 2-2 dengan pilihan veteran Universiti Teknologi Mara (UiTM) Perlis dalam perlawanan bola sepak persahabatan di Stadium Kompleks Sukan Tuanku Syed Faizuddin Putra di UiTM Kampus Arau di sini semalam.

Gol-gol skuad tuan rumah dijaringkan oleh Shahrudin Malek dan Shahalan Othman manakala gol PPKL dihasilkan menerusi Muhamad Zulzamani.

Pasukan PPKL diilhamkan oleh Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail pada 1992 untuk anak-anak Perlis di perantauan, khususnya yang bermastautin di Lembah Klang.

Para pemain PPKL menyertai perlawanan itu ketika 'balik kampung' sempena cuti Hari Raya Aidilfitri.

Turut berangkat menyaksikan perlawanan ialah Raja Puan Muda Perlis, Tuanku Hajah Lailatul Shahreen Akashah Khalil yang disambut oleh Yang Dipertua PPKL, Datuk Faridah Khalid.

10,000 penduduk mahu tong sampah E-Idaman

Posted: 15 Aug 2013 10:52 AM PDT

KULIM 15 Ogos - Lebih 10,000 pemilik rumah di 80 kawasan perumahan sekitar Padang Serai dan Lunas, dekat sini masih belum mendapat kemudahan tong sampah beroda seperti mana kebanyakan penduduk kawasan lain di negeri Kedah.

Pengerusi Persatuan Pengguna Daerah Kulim, Datuk Mohd. Hadzir Ismail berkata, kemudahan tong sampah tersebut sepatutnya dibekalkan kepada penduduk oleh syarikat pemegang konsesi memungut sisa pepejal, Environment Idaman Sdn. Bhd. (E-Idaman) pada awal tahun ini.

"Berdasarkan pemerhatian kami, pemilik rumah di kawasan bandar lain seperti Sungai Petani, Kulim dan Alor Setar sudah dibekalkan tong sampah secara percuma.

"Namun, penduduk di Padang Serai dan Lunas belum mendapat tong sampah," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mohd. Hadzir berkata, dengan adanya tong sampah itu, perkhidmatan memungut sisa pepejal dari rumah ke rumah oleh E-Idaman akan berjalan dengan lebih berkesan.

Sementara itu, Pengurus Perkhidmatan E-Idaman Daerah Kulim, Abdul Halim Mat berkata, pihaknya kini sedang menunggu bekalan daripada kontraktor utama pembekal tong sampah beroda.

Beliau berkata, edaran tong berkenaan dijangka dibuat menjelang hujung tahun ini atau selewat-lewatnya Januari depan.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat