{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


Taufan Phailin ragut 18 nyawa

Posted: 13 Oct 2013 10:42 AM PDT

NEW DELHI 14 Okt. - Sekurang-kurangnya 18 orang terbunuh apabila Taufan Phailin membadai negeri Orissa di timur India, semalam.

Timbalan Pengerusi Agensi Pengurusan Bencana Negara, Marri Shashidhar Reddy berkata, sebanyak 17 kematian dicatatkan di Orissa akibat dalam kejadian rumah runtuh, pokok tumbang dan banjir akibat taufan terbabit.

Satu lagi kematian dicatatkan di Andhra Pradesh, daerah utara Srikakulam.

Laporan awal juga menyebut, sebanyak 10 juta penduduk terjejas di 15,215 buah kampung di Orissa dengan 230,000 buah rumah mengalami kerosakan," katanya. - AFP

Bas mini bertembung lori, 13 maut

Posted: 13 Oct 2013 10:42 AM PDT

MOSCOW 14 Okt. - Satu kemalangan membabitkan sebuah bas mini dan lori di wilayah Samara, selatan Rusia semalam, mengakibatkan 13 pekerja terbunuh dan tiga lagi cedera parah.

Agensi berita tempatan, Itar-Tass yang memetik kenyataan Kementerian Kecemasan melaporkan, 13 mangsa yang terbunuh dalam insiden berkenaan merupakan pekerja berasal dari Asia Tengah.

Laporan itu berkata, kedua-dua kenderaan terbabit bertembung dari arah bertentangan dan menyebabkan bas mini itu terbakar.

Siasatan awal mendapati pemandu bas tersebut tertidur sebelum terbabas melanggar lori berkenaan.

Pemandu bas yang berusia 36 tahun itu bagaimanapun terselamat dan kini ditahan untuk siasatan lanjut," jelas laporan terbabit. - DPA

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat