{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Pemotoran

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Pemotoran


Lexus sasar jual 100 model baharu

Posted: 07 Oct 2013 12:12 PM PDT

Dari kiri: Ismet Suki, Takashi Hibi dan Toshio Asahi bergambar bersama kereta terbaharu keluaran Lexus pada majlis pelancaran model Lexus ES di Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 7 Okt. - Lexus Malaysia di bawah UMW Toyota Motor Sdn. Bhd. (UMW Toyota) menyasar untuk menjual lebih 100 buah model baharu Lexus ES yang dilancarkan hari ini menjelang akhir tahun ini.

Melalui pengenalan model itu, Lexus Malaysia kini menawarkan tiga model ES iaitu ES 250 dengan harga - atas - jalan (tanpa insurans) RM259,800, ES 250 Luxury (RM279,800) dan ES 300h (RM353,000).

Presiden UMW Toyota, Datuk Ismet Suki berkata, ES baharu ini menutup jurang antara model sport Lexus IS dan sedan eksekutif Lexus GS dengan menawarkan ruang dalaman direka rapi, keluasan mendahului kelas dan keselesaan Lexus yang sudah tidak asing lagi.

"Oleh itu, kami menyasarkan lebih 600 buah kereta ini terjual menjelang akhir 2014 yang mana akan menyumbang sebanyak 40 peratus kepada jualan keseluruhan Lexus di Malaysia," katanya pada majlis pelancaran Lexus ES di sini hari ini.

Turut hadir, Timbalan Pengerusi UMW Toyota, Datuk Takashi Hibi dan Ketua Jurutera Lexus International, Toshio Asahi.

Ditanya mengenai jualan pada tahun lalu, beliau berkata, UMW Toyota berjaya menjual kira-kira 1,471 buah kereta Lexus pada 2012.

Ismet berkata, model baharu ES bakal meneruskan pencapaian membanggakan dengan sesuatu dipanggil 'Neo Luxury & Neo Smart'.

Varian itu dijana enjin 2.5 liter, 4 silinder dengan dua motor elektrik dan setelah digabungkan jentera tersebut menghasilkan kuasa 202 brek kuasa kuda (bhp) dengan kuasa kilas 213 Newton meter (Nm).

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat