{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Megabait

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Megabait


Dell perkenalkan rangkaian XPS terbaharu

Posted: 29 Dec 2013 09:56 PM PST

Meneruskan misi untuk menjadi pengeluar komputer riba terbaik setanding jenama antarabangsa lain, Dell memperkenalkan rangkaian komputer riba ultra terbaharu dengan tarikan utamanya menerusi pembangunan reka bentuk yang elegan selain melengkapi keinginan pengguna.

XPS 11 dan 15 memberikan pengalaman luar jangkaan dengan prestasi yang dinaik taraf selaras dengan tradisi XPS yang menawarkan sistem pengkomputeran terbaik dengan Corning Gorilla Glass NBT untuk memantapkan prestasi, ketahanan serta penggunaan unggul.

Bagi XPS 11 yang merupakan peranti berukuran 11 hingga 15 milimeter, ia menawarkan reka bentuk seperti tablet dengan kefungsian komputer riba dengan hanya seberat 1.1 kilogram.

Kerangka luarnya terbina daripada material gentian karbon fiber serta kemasan aluminium menjadikan model berkenaan begitu kukuh dan tahan lama.

Hanya dengan satu pusingan 360 darjah pada engsel untuk mengubah bentuk serta permukaan pepejal inovatif bercahaya pada papan kunci sentuh, sudah pasti ia memberikan satu pengalaman hebat kepada pengguna.

Menjenguk sudut teknikal peranti pengkomputeran ultra ini, enjinnya dipacu oleh pemproses pilihan Intel Haswell Core i3 atau Core i5 dengan sistem operasi Windows 8 serta tontonan True Color yang dikuasakan oleh teknologi eeColor memberikan kepuasan tontonan maksimum.

Bagi model XPS 15 pula, ia merupakan komputer riba 15.6 inci pertama yang memberikan paparan Quad HD+ dengan 5.7 juta pixel iaitu lima kali ganda lebih besar berbanding resolusi paparan standard HD.

Dikuasakan oleh pemproses Intel Core i5 dan i7 generasi keempat serta pilihan disket grafik NVIDIA, ia turut dibantu oleh teknologi Intel Rapid Start bagi membenarkan pengguna memeriksa e-mel, melayari Internet dan mendengar muzik pada mod tidak aktif bertujuan menjimatkan bateri.

Kedua-dua model ini telah berada di pasaran dengan harga pengenalan bagi XPS 11 bermula RM 3,899 manakala XPS 15 dari RM 4,899.

Bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai produk terbaharu dari Dell ini boleh layari laman web www.dell.com.my.

Dua inovasi Logitech

Posted: 29 Dec 2013 09:56 PM PST

Oleh NOOR DIANA AZIS

PENERAJU inovasi dan navigasi peranti komputer, Logitech baru-baru memperkenalkan tetikus hibrid yang mempunyai zon sentuh serta fungsi tetikus tradisional bagi menyokong navigasi pada aplikasi Windows 8 iaitu Zone Touch Mouse T400.

Dibina dengan permukaan sentuhan gelas yang membolehkan pengguna menyusuri setiap halaman dengan tepat, kawasan skrolnya pula memberikan laluan pantas ke aplikasi kegemaran anda menerusi Windows 8 Start Screen.

Turut dikuasakan dengan teknologi wayarles dengan frekuensi 2.4GHz , ia tidak mengakibatkan kelewatan pada pergerakan tetikus.

Diperkemaskan dengan pembalut cengkaman getah untuk keselesaan, sudah pasti pengguna akan menikmati kemudahan dalam pengendalian walaupun penggunaan selama berjam-jam.

Dengan jangka hayat bateri sehingga 18 bulan, Zone Touch Mouse T400 juga dibina dengan penunjuk status bateri bagi memudahkan pengendalian tetikus tersebut.

Bagi menghargai kesetiaan pengguna serta sempena sambutan tahun baru, Zone Touch Mouse T400 yang pada mulanya dijual pada harga runcit RM149 kini akan dikurangkan sehingga 50 peratus menjadi RM 74.50 dengan pilihan warna hitam, kelabu dan merah.

Sementara itu, bagi produk yang mampu menjadi pelengkap konsol permainan telefon mudah alih, LogiTech memperkenalkan alat kawalan PowerShell Controller yang boleh dihubungkan ke iPhone 5S, iPhone 5 dan iPod Touch generasi kelima serta hanya sesuai untuk platform iOS 7.

PowerShell akan dilengkapkan di sekeliling telefon sekiranya diletakkan secara melintang manakala pada bahagian kiri terdapat butang kawalan arah kiri, kanan, atas dan bawah sementara di bahagian kiri terdapat butang A,B, X dan Y.

Dengan berat 120 gram, keseluruhan rekaan alat kawalan permainan ini tidak mengganggu slot yang sedia ada pada telefon bimbit termasuk akses kepada butang volum atas / bawah, butang senyap / dering, butang kuasa tutup / buka.

Inovasi baru dunia konsol mudah alih ini mempunyai beberapa permainan video yang dikesan mampu dimainkan melalui alat kawalan itu termasuklah Bastion, Fast & Furious 6: The Game, MetalStorm Aces, Galaxy On Fire 2™ HD dan Nitro.

Alat kawalan ini akan mula dijual di pasaran Malaysia pada Januari ini nanti dengan harga RM399.

Bagi mereka yang berminat untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai kedua-dua produk ini boleh layari laman web www.logitech.com/my.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat