{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


'Tak bantu pengganas'

Posted:

Lahad Datu: "Saya memang ada memberi bantuan kewangan kepada pewaris Sultan Sulu, tetapi bukan kepada Jamalul Kiram III," kata Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Al-Ehsan Islamiyah Malaysia (Al-Ehsan), Datuk Seri Muhammad Ridzwan Sulaiman.

Ketika mengulas kenyataan Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib bahawa polis sedang mencarinya, Muhammad Ridzwan berkata, bantuan yang disalurkan itu terus kepada seorang daripada pewaris Sultan Sulu iaitu Muedzul Lail Tan Kiram atas dasar sesama Islam dan langsung tidak ada kena-mengena dengan pencerobohan oleh pengganas di Sabah.

Malah, katanya, bantuan itu diberikan dari semasa ke semasa sejak dulu.

"Saya hanya mengetahui dikehendaki polis selepas dihubungi rakan. Ketika itu saya dalam perjalanan pulang daripada menghadiri majlis di Kedah. "Saya akan ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi esok (hari ini) bagi memberikan kerjasama penuh terhadap pihak polis.

Foto

HAMZA menunjukkan gambar Ridzwan yang dipercayai terbabit dengan aktiviti penyaluran dana dalam kejadian pencerobohan di Sabah.


"Ingin saya tegaskan, saya menolak keras kejadian pencerobohan di Lahad Datu, Sabah, apatah lagi memberikan apa saja bantuan kepada pengganas terbabit," katanya ketika dihubungi.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/01

Gigil lihat betis digerudi

Posted:

Gaza (Palestin): Teruja, berdebar dan gementar. Itu perasaan saya tatkala mendapat kebenaran membuat liputan penuh pembedahan seorang mangsa perang Palestin-Israel di bilik pembedahan, Hospital Sahabat Pesakit, di sini, kelmarin.

Liputan eksklusif berkenaan dilakukan ketika pembedahan bagi merawat Helme Abed, 32, mangsa kekejaman tentera Israel pada 2008 yang ditembak di paha menyebabkan otot kaki kanannya rosak. Disebabkan itu, Helme tidak mampu menggerakkan kakinya.

Untuk makluman, pembedahan itu dilakukan secara koloborasi bersama Pakar Ortopedik Hospital Senawang Malaysia Dr Zairul Nizam Zainol Fithri yang menyertai Misi Perubatan Aman Palestin dan Pakar Ortopedik Hospital Shifa di Gaza Dr Muhammed Ali Rantisi bermula jam 2.29 petang dan selesai jam 3.45 petang (waktu Palestin).

Bagi saya, pengalaman berada dalam bilik pembedahan hampir satu jam 15 minit selain menyaksikan sendiri perjalanan pembedahan dari awal hingga akhir adalah detik manis yang cukup bermakna.

Foto

WARTAWAN (kiri) bersama Dr Muhammed dan Dr Zairul (kanan) selepas pembedahan Helme.


Jujurnya, ia pengalaman pertama yang agak menakutkan namun saya menguatkan semangat kerana mengetahui ia peluang yang sukar diperoleh di Malaysia apatah lagi membabitkan mangsa peperangan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/01

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat