{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


'Saya tikam mata buaya'

Posted: 28 Apr 2013 10:46 AM PDT

Kuching: "Saya tikam mata buaya itu dengan pisau sebelum menyelamatkan diri," kata mangsa serangan buaya dikenali sebagai Micheal, 43 di Sungai Bako, semalam.

Menurut Micheal, dalam kejadian jam 11 pagi itu, dia yang berasal dari Kampung Jagoi Gunung, Bau pergi ke Sungai Bako berseorangan untuk memancing.

Katanya, sebaik memasang umpan pada mata kail, dia turun ke tebing sungai untuk membasuh kaki dan secara tiba-tiba kakinya digigit sesuatu sebelum ditarik masuk ke dalam sungai.

"Saya yakin benda yang menggigit saya itu buaya dan ia cuba mengheret saya ke tengah sungai. Saya cuba berpaut pada pokok di tebing sungai dan pada masa sama menyepak kepala reptilia itu beberapa kali.

Foto

MANGSA dibawa ke HUS untuk mendapatkan rawatan, semalam.


"Ketika bergelut dengan buaya itu, mujur saya teringat pisau disimpan dalam poket seluar dan menggunakannya sebagai senjata menyerang matanya," katanya ketika menerima rawatan di Hospital Umum Sarawak (HUS).

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/29

Kaki budak tersangkut lubang air

Posted: 28 Apr 2013 10:46 AM PDT

Bau: Seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun menahan kesakitan lebih sejam selepas kaki kanannya tersangkut dalam lubang saluran air di bilik mandi di rumahnya di Seniawan Villa, di sini, semalam.

Kejadian jam 8.30 pagi itu berlaku ketika Cathriosa Doseba Nicholas dimandikan ibu saudaranya yang berusia 20-an, namun keadaan lantai licin menyebabkan mangsa tergelincir dan kaki kanannya terperosok dalam saluran air berkenaan.

Ibu saudara mangsa yang enggan dikenali itu berkata, anak saudaranya menjerit kesakitan ketika melumurkan sabun di seluruh badannya.

"Saya ingatkan dia terjatuh dan cuba membantunya bangun, tetapi dia menjerit kesakitan. Ketika itu baru saya perasan kakinya tersangkut dalam lubang saluran air.

Foto

ANGGOTA bomba menarik kaki mangsa daripada saluran lubang air yang dipecahkan.

Foto

ANGGOTA bomba cuba mengeluarkan mangsa.


"Saya cuba mengeluarkan kakinya perlahan-lahan dan memanggil ahli keluarga yang lain untuk membantu, namun masih tidak berjaya," katanya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/29

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat