{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Juara era berbeza

Posted: 28 Apr 2013 09:06 AM PDT

Kuala Lumpur: Dua pemain harapan negara dalam era berbeza, Datuk Lee Chong Wei dan Misbun Ramdan Misbun meraih kejuaraan semalam, kebetulan kedua-duanya bekas dan juara terbaru GP Kebangsaan.

Di New Delhi, Chong Wei meraih gelaran kedua pada Siri Super Terbuka India selepas menewaskan pemain utama Jepun Kenichi Tago.


Begitupun Chong Wei tidak mendapat laluan mudah meskipun menang set pertama 21-15, apabila tunduk 18-21 pada set kedua, sebelum bangkit memenangi perlawanan 21-17 pada set penentuan.

Sementara itu, Ramdan merangkul kejuaraan pertama kejohanan senior antarabangsa apabila menewaskan pilihan utama Pablo Abian dari Sepanyol di final Kejohanan Antarabangsa Terbuka Portugal.


Ramdan, pilihan kedua kejohanan langsung tidak dijangka akan menang mudah 21-8, 21-9.


"Kami di Nusa Mahsuri tidak menjangka Ramdan akan meraih kejuaraan seawal ini, namun ini adalah satu perkembangan positif," kata jurulatih Nusa Mahsuri Rahman Sidek.

Foto

Datuk Lee Chong Wei

Rahman berkata, meskipun Ramdan mula menunjukkan tanda-tanda akan menjuarai lebih banyak kejuaraan, pemain berusia 22 tahun itu akan terus menyertai kejohanan berstatus Cabaran Antarabangsa terlebih dulu, bagi membiasakan diri dengan kejuaraan di peringkat rendah selain meningkatkan lagi keazaman seseorang pemain untuk memburu kejuaraan lebih tinggi.


"Saya sering berpesan kepada Ramdan, untuk menjadi seorang juara, dia perlu menjadi pemain yang berbeza berbanding pemain lain," katanya.

Terbuka Portugal adalah siri jelajah Eropah kedua Ramdan selepas mara ke separuh akhir Terbuka Belanda, minggu lalu dan selepas ini dia akan terus berada di Eropah untuk menyertai tiga lagi kejohanan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/28

Aksi Queen mantap

Posted: 28 Apr 2013 09:00 AM PDT

Des Moines (Iowa): Pelari Amerika Syarikat (AS), Queen Harrison memenangi acara 100 meter lari berpagar wanita di Kejohanan Drake Relays kelmarin dengan merakamkan 12.71 saat untuk menewaskan pemenang pingat perak, gangsa dan keempat Olimpik London 2012.

Catatan masa Harrison adalah salah satu daripada lima yang terbaik dicatatkan tahun ini pada hari terakhir edisi ke-104 kejohanan itu. Harrison menunjukkan AS mempunyai bakat yang tidak terhad dalam acara 100m lari berpagar apabila menamatkan saingan mengatasi rakan senegara Dawn Harper yang juga juara Olimpik 2008 dan tempat kedua di London, selain pemenang pingat gangsa London Kellie Wells serta pilihan peminat tempatan Lolo Jones yang berada di tempat keempat di London.


Keempat-empat pelari itu melakukan empat masa terpantas di dunia tahun ini yang menjanjikan saingan sengit dalam acara 100m lari berpagar di Kejohanan Dunia AS yang turut berlangsung di trek Des Moines pada Jun.

"Saya merasakan ia adalah saat yang hebat, terutama pada awal musim dengan saingan yang diberikan," kata Harrison. "Saya sedikit gementar pada peringkat awal namun saya menunjukkan latihan yang saya jalani sekarang berjalan lancar dan yakin mencipta kejayaan tahun ini." - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/28

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat