{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Perisa tekstil

Posted: 29 Apr 2013 02:11 PM PDT

Gula-gula murah menggunakan pewarna tiruan yang boleh mengundang bahaya kepada kanak-kanak dikesan semakin banyak dijual terutama oleh penjaja haram di luar kawasan sekolah.

Gula-gula itu yang mudah menarik perhatian kanak-kanak kerana berwarna-warni diibaratkan 'manisan maut' kerana bahan kimia yang digunakan sebagai pewarna dikatakan boleh menyebabkan emosi kanak-kanak tidak terkawal. Naib Presiden Persatuan Pengguna Perak (PCA) Paul Raj berkata kajian pihaknya mendapati gula-gula itu yang dijual dengan harga serendah 10 sen hingga 50 sen dikhuatiri memberi kesan buruk jangka panjang kepada pengguna, terutama kanak-kanak.


"Gula-gula itu mengandungi kadar gula dan pewarna tinggi. Ia bukan hanya menggalakkan pembentukan karies gigi, malah jika diambil secara kerap ini boleh meningkatkan paras adrenalin kanak-kanak hingga menjadi hiperaktif, gelisah dan agresif.


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/30

Mati hempap teksi

Posted: 29 Apr 2013 01:06 PM PDT

"Saya sangka ada kemalangan di seberang jalan, namun sebaik keluar dari lobi hotel saya terkejut apabila melihat sekujur tubuh berhampiran teksi saya," kata Yaacob Ali, 60, saksi yang melihat kejadian seorang wanita yang maut selepas terjun dari tingkat tujuh sebuah hotel di Jalan Penang, di sini, semalam.

Menurutnya, ketika itu dia berada di lobi hotel berkenaan kerana menunggu penumpang sebelum terdengar dentuman kuat yang disangka kemalangan di seberang jalan.


"Saya keluar dan meninjau di seberang jalan, namun tiada apa-apa yang berlaku dan sebaik menoleh ke arah teksi saya yang diletakkan di depan hotel, saya terkejut apabila melihat tubuh seorang wanita dengan kakinya berlipat sedang merintih.


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/30

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat