{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Jenayah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Jenayah


Pegawai polis parah, isteri dan 2 anak maut kemalangan

Posted: 29 Apr 2013 09:32 PM PDT

KUALA TERENGGANU 30 April - Seorang pegawai polis cedera parah manakala isteri dan dua anaknya maut dalam kemalangan di KM 27 Jalan Kuala Terengganu-Kuala Berang dekat Wakaf Tapai awal pagi ini.

Supritendan Ghazali Daud, 49, yang bertugas di Unit Agama dan Kaunseling Bukit Aman memandu bersama keluarga apabila kenderaan pelbagai guna yang dinaiki hilang kawalan dan terbabas ke sisi jalan dalam kejadian kira-kira pukul 3.45 pagi.

Ketua Polis Negeri, Datuk Jamshah Mustapa ketika mengesahkan kejadian itu berkata, akibat kemalangan itu isteri Ghazali, yang dikenali sebagai Haniza, 40, serta dua anak mereka, Ahmad Fahmi Izzudin, 12; dan Nur Aliah Adibah, 10, maut.

Lima lagi anak mangsa, Ahmad Firdaus Izzudin, 11; Nur Aliah Afifah, 7; Nur Aliah Atikah, 6; Aina Yusro, 3; dan Akilah Husna, tujuh bulan, dilaporkan turut cedera.

Jamshah berkata, semua mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Kuala Berang, Hulu Terengganu sebelum dirujuk ke Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini untuk rawatan lanjut. - BERNAMA

12 keterangan warga JKDM direkod

Posted: 29 Apr 2013 01:27 PM PDT

Oleh ILAH HAFIZ AZIZ
pengarang@utusan.com.my

Keratan Utusan Malaysia pada 27 April.

KUALA LUMPUR 29 April - Polis telah selesai merekod sekurang-kurangnya 12 keterangan daripada pelbagai individu berhubung kes pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman/Cukai Dalam Negeri), Allahyarham Datuk Shaharuddin Ibrahim di Putrajaya, Jumaat lalu.

Difahamkan, keterangan terbabit diambil daripada warga Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) yang terdiri daripada pegawai-pegawainya, keluarga dan rakan mangsa termasuk pemandunya yang menjadi saksi utama pembunuhan Allahyarham.

Sumber memberitahu, setakat ini polis masih berusaha mengenal pasti motif pembunuhan itu dan tidak menolak kemungkinan disebabkan faktor pekerjaan mangsa.

"Mangsa merupakan seorang pegawai kanan Kastam yang bertanggungjawab melakukan pelbagai operasi di seluruh negara. Oleh itu terdapat banyak motif yang boleh membawa kepada pembunuhan itu termasuk berkaitan kes import dan eksport, dadah, penyeludupan barang dan lain-lain.

"Polis juga akan melihat dari sudut lain merangkumi peribadi mangsa. Kita telah mengambil keterangan orang tertentu seperti kakitangan mangsa untuk membantu siasatan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dalam kejadian pukul 8.15 pagi itu, Shaharuddin mati ditembak dua lelaki bermotosikal semasa dalam perjalanan ke pejabatnya iaitu ketika kenderaan dinaikinya berhenti di persimpangan lampu isyarat dari Lebuh Sentosa ke Lebuh Wawasan, di Putrajaya.

Hari ini, Utusan Malaysia melaporkan kes pembunuhan itu berkemungkinan akibat sindiket jenayah penyeludupan yang tidak berpuas hati dengan ketegasan mangsa.

Shaharuddin sebelum ini dikatakan telah banyak kali menggagalkan cubaan menyeludup barangan komersial dari pelbagai negara terutama China melalui laut dan sempadan negara.

Mengulas lanjut, sumber memberitahu, setakat ini tiada tangkapan dibuat dan polis sedang berusaha untuk memburu dua lelaki yang menembak mangsa.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat