{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Berita Harian: Sukan

Posted by Tanpa Nama

Berita Harian: Sukan


FAM tak berani pecat Raja

Posted: 01 Aug 2013 06:48 PM PDT

Kuala Lumpur: Datuk K Rajagobal cukup bernasib baik apabila dikekalkan sebagai ketua jurulatih Harimau Malaya sehingga kontraknya tamat pada 31 Disember depan kerana skuad itu kesuntukan masa mencari pengganti yang layak menjelang aksi ketiga Kelayakan Piala Asia 2015 menentang Bahrain di sini, 15 Oktober depan.

Untuk berita lanjut dapatkah naskhah akhbar BH atau versi digital BH.

'Saya silap ke Jepun pada bulan Ramadan'

Posted: 01 Aug 2013 05:40 PM PDT

Artikel Berkenaan

Kuala Lumpur: Datuk K Rajagobal cukup bernasib baik apabila dikekalkan sebagai ketua jurulatih Harimau Malaya sehingga kontraknya tamat pada 31 Disember depan kerana skuad itu kesuntukan masa mencari pengganti yang layak menjelang aksi ketiga Kelayakan Piala Asia 2015 menentang Bahrain di sini, 15 Oktober depan.

Johor Bahru: Pemain termahal Liga Malaysia (Liga M) musim depan, Pablo Aimar akan membuat penampilan pertama bersama Johor Darul Takzim (DT) ketika kelab itu menentang Perth Glory pada aksi persahabatan di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, 14 Ogos ini.

Kota Bharu: Tan Sri Annuar Musa semalam menjelaskan isu tuntutan Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) bernilai RM120,975 terhadap bekas penyerang The Red Warriors (TRW), Norshahrul Idlan Talaha adalah hutang peribadi, bukan nilai tebus kontrak pemain itu.

Kuala Lumpur: Presiden Konfederasi Hoki Malaysia (MHC), Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah menuntut skuad hoki negara beraksi dengan semangat juang tinggi untuk menjulang Piala Asia di Ipoh hujung bulan ini sebagai hadiah kepada Chua Boon Huat yang terbunuh dalam kemalangan jalan raya awal pagi semalam.

Tiada apa yang boleh dijadikan kenangan indah buat abang sulung kepada bintang hoki negara Chua Boon Huat, Aliff Nur Najmi Abdullah mengenai adik bongsunya itu selain detik pertama mendiang berjinak-jinak dengan dunia hoki.

Kuala Lumpur: Bekas pakar beregu negara, Jalani Sidek menegaskan Ng Chin Chai tidak layak untuk dilantik semula menjadi Setiausaha Kehormat Persatuan Badminton Malaysia (BAM).

Kuala Lumpur: Jaguh perseorangan negara, Lee Chong Wei teruja untuk memulakan cabaran dalam misi memburu gelaran sulung Kejohanan Dunia di Guangzhou, China Isnin ini.

Liverpool: Kapten Liverpool, Steven Gerrard kelmarin menegaskan dia lebih rela penyerang kontroversi Luis Suarez berpindah ke Real Madrid atau Barcelona berbanding menyertai pencabar mereka dalam saingan Liga Perdana Inggeris, Arsenal.

London: Penjaga gol Manchester United, David de Gea berkata dia akan cuba memujuk Cesc Fabregas untuk menandatangani kontrak dengan juara Liga Perdana Inggeris itu kerana percaya pemain berkenaan mampu membantu skuad The Red Devils meningkatkan prestasi.

London: Bekas Presiden Real Madrid, Ramon Calderon percaya kesungguhan kelab berkenaan menandatangani kontrak dengan Gareth Bale adalah bagi menggantikan Cristiano Ronaldo selepas masa depan sensasi Portugal itu masih belum selesai.

Gdansk: Pemain tengah Barcelona, Xavi percaya kehadiran bintang Brazil, Neymar akan membantu Lionel Messi untuk memberikan impak lebih berkesan dalam memperkemaskan barisan juara Sepanyol itu.

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersial.

Sam

Walau sebagus mana pun jurulatih tetapi kemampuan pemain yang sangat terhad tidak banyak perbezaan dengan apa yang kita harapkan. Tumpukan kepada pembangunan sukan bolasepak dari awal dengan menitikberatkan pemakanan supaya fizikal besar, sains sukan dan sebagainya. Lihat saja Jepun dan Korea yang telah memulakan proses tersebut pada awal 70-an. Malaysia pada suatu masa dahulu hebat kerana pemain yang ada pada ketika itu mempunyai stamina yang sangat luarbiasa. Seperti mana kata seorang rakan yang pernah bermain dengan Allahyarham Mokhtar Dahari, beliau tidak dapat bermain dengan baik kerana larian Allahyarham sangat deras serta hentakan kakinya seolah-olah kita mendengar larian seekor kuda. Jadi secara tidak langsung itu sudah memberi tekanan psikologi kepada lawan. Ayuh masih belum terlambat untuk kita mempertingkatkan kemajuan sukan bolasepak Malaysia.

Raja Tosay

Dah sah jurulatih cap ayam...tak hormati bulan Ramadan ...tak kesian dan tak hormati pemain berugama Islam ke....lagi cap ayam pengurusan FAM yang meluluskan perlawanan di Jepun....

Ayien

ari tu pegi Australia bukan dalam bulan ramdan..
kalah jugak.....
alasan... alasan... alasan....
ini semua poyo!

Mr Tim

"Saya tidak mahu beri alasan lagi tetapi.........."
tu bukan alasan ke King Gopal ???
King of Alasan

uncle bola

DRG...u bernasib baik kerana pentadbiran FAM mempunyai badut badut berklas tinggi...

Uban putih

Hormat pemain??? Ya saya memang hormat pemain tetapi tidak dengan jurulatih.

Aidi

Jangan salahkan bulan Ramadhan.... 1982 Kuwait bermain dengan baik dalam Piala Dunia di Spain..... ramai pemain muslim di seluruh dunia bermain bola dalam keadaan berpuasa.... hanya alasan untuk escapesime

skygun

apa ko ni raja.....ko jadikan alasan bulan ramadan pulak....lain kali bulan ramadan ni ko tak yah beria2 sangat nak lawan sana sini. ko bagi la budak2 bola tu buat banyak ibadat lagi baik tau.suh duk umah...tapi bila bukan bulan ramadan pun ko kalah jugak kan?????mmmmm.....

hambagopal

Hello DRG, u tak tak tau ker mcm mana rasa kalau tak makan manakn, tak minum.... mesti lah kurang tenaga. budak tadika pon tak mau puasa... dah jelas yang kamu tu tak tau menguruskan pasukan... daripada dipecat lebih baik kamu memecat diri sendiri. kepada pemain yg lemah tu, memalukan saja. pecat sekail dia orang sam raja gopal

yusof

Sperti yang saya komen semalam, lain kali jangan diganggu pemain untuk berehat, beribadat dan berpuasa bersama keluarga mereka terutama untuk menyambut hari raya. Berlainan dengan pemain yg beragama islam di Eropah kerana penganjuran pertandingan bukan orang islam begitu juga dengan anggota keselamatan kerana mereka memang telah ditugaskan demin keselamatan Negara.

Raz

Komen paling cerdik dari seorang coach kebangsaan. Terjelir lidah pemain yang berpuasa nak hadapi pasukan lawan.

ana sahar

Malu umat islam macam ni.... zaman nabi kita menang perang di bulan ramadan... kenapa sekarang umat islam lembik di bulan ramadan.... pakar pemakanan mereka perlu mengkaji menu utk atlit ini... berbaliklah kepada sunnah.. terbukti zaman Rasulullah s.a.w bulan ramadan bukan alasan untuk tidak produktif... ayuh umat islam... bangkit dan tunjuklah islam yang sebenar

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat