{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Dunia

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Dunia


Penyokong Ikhwanul Muslimin serang balas

Posted:

Penyokong Ikhwanul Muslimin serang balas

Penyokong Ikhwanul Muslimin serang balas

KEADAAN masjid Rabaa al-Adawiya yang musnah terbakar selepas pihak tentera mengambil tindakan untuk membersihkan pusat perhimpunan dan menyuraikan penunjuk perasaan yang telah menguasai kawasan tersebut selama berminggu-minggu.- AP


KAHERAH - Keganasan baharu tercetus di Mesir kelmarin apabila penyokong Ikhwanul Muslimin melancarkan serangan balas, sehari selepas tindakan ganas pihak tentera mengosongkan lokasi perhimpunan di dataran masjid Rabaa Al-Adawiya dan beberapa lokasi lain yang meragut sekurang-kurangnya 525 nyawa dan mengundang kritikan antarabangsa.

Mereka yang begitu marah dilaporkan menyerang pondok kawalan di Sinai dan bandar Assiut, menyebabkan dua anggota polis maut.

Penunjuk perasaan turut membakar sebuah pejabat kerajaan di Giza. Di Iskandariah, beratus-ratus penyokong bekas Presiden Mesir, Mohamed Morsi menutup jalan sambil berarak.

Jurucakap Ikhwanul Muslimin, Gehad El-Haddad menegaskan, kemarahan kumpulan yang mempunyai jutaan ahli itu sudah di luar kawalan.

"Selepas serangan, tangkapan dan pembunuhan yang kami hadapi, emosi sudah tidak dapat dikawal lagi," katanya.

Ikhwanul Muslimin menggesa pengikutnya supaya berarak bermula dari masjid Al-Iman di Kaherah. Majlis pengebumian mangsa yang terbunuh juga dilihat mampu mencetuskan keganasan baharu untuk beberapa hari akan datang.

Dalam kejadian kelmarin, para penunjuk perasaan bertempur dengan anggota polis dan tentera yang menggunakan jentolak, gas pemedih mata serta peluru hidup untuk mengosongkan lokasi perhimpunan penunjuk perasaan di sini.

Pertempuran kemudian pantas merebak ke Iskandariah dan bandar-bandar lain di seluruh Mesir.

El-Haddad berikrar bahawa demonstrasi akan diteruskan.

"Kami akan meneruskan perjuangan sehingga rampasan kuasa tentera ini dapat ditumbangkan," katanya lagi.

Protes bermula apabila para penunjuk perasaan menuntut kuasa Morsi dikembalikan selepas beliau digulingkan pada 3 Julai lalu. - Agensi

Main mahjung dalam air elak cuaca panas melampau

Posted:

Main mahjung dalam air elak cuaca panas melampau

Main mahjung dalam air elak cuaca panas melampau

SERAMAI empat orang penyelam menyusun strategi ketika bermain mahjung di dalam sebuah kolam renang di Changsha, China.- Agensi


CHANGSHA, China - Keadaan cuaca panas yang melanda China baru-baru ini telah memaksa empat orang penyelam bertindak kreatif dengan bermain mahjung di dasar sebuah kolam renang untuk menyejukkan badan masing-masing, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Keempat-empat penyelam tersebut bertindak demikian ketika suhu panas mula mencecah 41 darjah Celsius pada minggu lalu.

"Bermain mahjung di dalam air hanya untuk bersuka ria. Alasan sebenarnya adalan untuk menyejukkan badan," kata salah seorang penyelam, Zhang Pin di bandar Xiangtan.

Menurutnya, pada kedalaman 5.5 meter, suhu berada pada serendah 24 darjah Celsius dan boleh menjadi lebih sejuk lagi.

Semua penyelam tersebut memakai pakaian renang dan kelengkapan pernafasan semasa menyelam. Mereka juga menggunakan bahasa isyarat untuk berkomunikasi dan bermain mahjung.

Meja dan buah mahjung yang digunakan diperbuat daripada bahan-bahan berat bagi memastikannya tidak terapung. - Agensi

Pelakon Gia Allemand mati gantung diri

Posted:

Pelakon Gia Allemand mati gantung diri

Pelakon Gia Allemand mati gantung diri

NEW ORLEANS - Pelakon Amerika Syarikat dan teman wanita kepada pemain Persatuan Bola Keranjang Kebangsaan (NBA), Ryan Anderson ditemui mati selepas cuba membunuh diri kelmarin, lapor jurucakapnya.

Menurut jurucakapnya, Penelope Jean Hayes, Gia Allemand, 29, (gambar) yang pernah muncul dalam program mencari pasangan, The Bachelor dan Bachelor Pad dibawa ke sebuah hospital di sini selepas dia cuba membunuh diri dengan menggantung diri di rumahnya.

Allemand ditemui oleh Anderson, 25, yang bergegas mendapatkan bantuan.

Bagaimanapun, Allemand disahkan meninggal dunia selepas mesin pembantu hayat terpaksa dihentikan kerana baha- gian otak dan organnya yang lain gagal berfungsi.

Akhbar Daily Mail turut melaporkan, mendiang dikatakan tertekan dengan keretakan hubungannya dengan Anderson sejak kebelakangan ini.

Allemand merupakan seorang penari balet profesional dan pelakon yang memulakan kerjayanya sebagai model untuk iklan bayi, Johnson & Johnson. - AP

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat