{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Keluarga

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Keluarga


Pengaruh Elvis sepanjang zaman

Posted: 25 Aug 2013 05:44 AM PDT

Oleh RAJA INTAN DIANNA RAJA AZAHAM
dianna.azaham@utusan.com.my
Foto AZLIZA HAILANI

KAMAL amat menggemari Elvis Presley sejak kecil.

SEWAKTU kecil, ibu kepada Kamaluddin Mohd. Kasim sering memainkan lagu-lagu nyanyian Raja Rock N Roll, Elvis Presley sebagai peneman keluarganya kala bersantai di rumah.

Ulangan lagu-lagu Elvis berkali-kali membuatkan Kamal yang kini merupakan Pegawai Perhubungan Awam Universal Music Malaysia dapat mengingati setiap butir liriknya sehingga sekarang dan amat meminati penyanyi yang digelar The King ini.

Malah pengaruh daripada lagu-lagu tersebut membuatkan Kamal lebih menghargai seni muzik dan memberikan pemahaman berkenaan muzik dengan lebih mendalam selain membuatkan dia amat menghargai dunia seni.

Begitu juga dengan pemilik Ol' Skool Bistro di Petaling Jaya, Calvin Adelrick. Pengaruh yang kuat daripada pelantun suara lagu Heartbreak Hotel ini merupakan punca dia terjebak dalam industri hiburan bermula dengan pemuzik dan deejay pada awal 1990-an.

"Saya masih ingat ibu saya menangis membaca mengenai kematian Elvis di dada akhbar pada 17 Ogos 1977. Saya baru berusia 7 tahun dan saya masih ingat laporan tersebut menunjukkan gambar dari atas ketika majlis pengkebumian legenda tersebut.

"Pengaruh daripada keluarga yang amat meminati Elvis Presley membuatkan saya turut sama menggemari lagu-lagu dan aksinya sejak kecil lagi sehingga sekarang," ujarnya yang gigih menganjurkan majlis memperingati Elvis Presley buat peminatnya di Malaysia buat kali kelima sejak tahun 2009 di tempatnya itu.

'Tribute To the King of Rock n Roll - Elvis Presley' tahun ini diadakan pada Ahad lalu di Ol' Skool Bistro, Jalan Gasing, Petaling Jaya dan pertama kali menyaksikan lebih 20 orang 'Elvis' dari seluruh negara menggayakan sut terkenal yang sering digayakan Elvis lengkap dengan gaya potongan rambut dan jambang yang 'mahal' itu.

Malah, mereka tidak kekok memberikan gaya bergambar legenda tersebut di hadapan kamera serta persembahan mantap lagu-lagu Elvis lengkap dengan gaya tariannya yang unik dan menjadi ikutan ramai di zaman tersebut.

Selain Kamal yang menyampaikan lagu Love Me Tender, Wooden Heart dan Teddy Bear dan HT Long, artis Elvis lain yang memberikan persembahan mantap pada majlis penghormatan buat Elvis Presley selama 12 jam itu termasuk Eddie Francis yang merupakan Raja Rock n Roll Malaysia, Sunny Tai, Frankie Fong, Alex Wong, Aziz, Joe Rosario, Peter Lee dan Anthony.

Jam tangan gaya metropolitan

Posted: 25 Aug 2013 05:44 AM PDT

DALAM dunia fesyen yang sinonim dengan gaya dan kecantikan, jam tangan bukan sekadar penunjuk waktu sebaliknya sebahagian aksesori pelengkap penampilan. Walaupun jam tangan mula diperkenalkan pada kurun ke-16, tetapi hanya pada awal tahun 1800, barulah tukang permata dan tukang jam mereka jam tangan berlian untuk kerabat diraja.

Ratu Elizabeth I dikatakan mempunyai seutas jam tangan pada masa itu.

Pada lewat kurun ke-19, wanita dan lelaki mula memakai jam tangan sebagai barang perhiasan. Kini ia tidak asing lagi khususnya golongan muda.

Bagi golongan remaja, aksesori seperti ini memberi kelainan dengan penampilan yang eksotik dan ranggi, selain kelihatan lincah dan bertenaga.

Uniknya, aksesori seperti ini memberikan keunikan dari segi pemakaian kerana mampu membuat kejutan.

Bagaikan memahami kemahuan remaja, Alfio Raldo memperkenalkan koleksi jam tangan bertemakan gaya metropolitan.

Koleksi ini menampilkan gaya metropolitan dengan corak sofistikated berkonsep flora dan fauna.

Sementara itu, koleksi jam tangan ini hadir dalam saiz kecil hingga besar dengan pelbagai warna. Jam tangan eksklusif bagi lelaki dan wanita ini sesuai bagi mereka yang ingin kelihatan bergaya dengan rekaan moden terkini.

Alfio Raldo juga dilihat berjaya menghasilkan jam tangan berkualiti tinggi dengan mengambil inspirasi daripada rekaan fesyen mewah namun mengekalkan harga berpatutan.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat