{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


Presiden Palestin minta Rami galas semula jawatan PM

Posted: 13 Aug 2013 10:01 AM PDT

RAMALLAH 14 Ogos - Presiden Palestin, Mahmoud Abbas semalam meminta Rami Hamdallah yang meletak jawatan sebagai Perdana Menteri pada Jun lalu ekoran perbalahan antara kedua-dua pemimpin berkenaan, supaya menggalas semula tugas berkenaan.

Jurucakap Mahmoud, Nabil Abu Rudeineh berkata, Rami akan diberikan masa selama lima minggu untuk membentuk kerajaan baharu.

Rami meletak jawatan pada 21 Jun lalu selepas beliau tidak bersetuju dengan keputusan Mahmoud melantik dua Timbalan Perdana Menteri. - DPA

Polis Mesir lepas gas pemedih mata lerai pertempuran

Posted: 13 Aug 2013 09:59 AM PDT

KAHERAH 14 Ogos - Pihak keselamatan Mesir melepaskan tembakan gas pemedih mata untuk meleraikan pertempuran terbaharu yang tercetus antara kumpulan penyokong bekas Presiden Mohammed Mursi dan kumpulan penentang di sini semalam.

Pertempuran berkenaan bermula apabila berpuluh-puluh penunjuk perasaan pro-Mursi berarak memasuki kawasan Kementerian Dalam Negeri sebelum diarahkan keluar oleh pihak polis.

Penduduk tempatan yang dipercayai kumpulan penentang Mursi kemudiannya bertindak melontar batu dan botol dari beranda rumah ke arah kumpulan pro-Mursi, menyebabkan berlaku pergaduhan antara kedua-dua pihak terlibat.

Keadaan tersebut memaksa pihak polis antirusuhan melepaskan tembakan gas pemedih mata bagi meleraikan pertempuran.

Tiada kecederaan atau kematian dilaporkan dalam kejadian tersebut. - AFP

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat