{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


PBB jalankan siasatan berhubung serangan gas beracun

Posted: 25 Aug 2013 10:41 AM PDT

NEW YORK 26 Ogos - Pakar senjata kimia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) akan melawat tapak serangan gas beracun di Syria esok bagi menjalankan siasatan awal berhubung kejadian itu.

Dalam satu kenyataan, Pejabat Setiausaha Agung PBB, Ban Ki-moon berkata, Syria telah berjanji untuk mematuhi gencatan senjata di tapak berkenaan yang terletak di pinggir bandar Damsyik dimana satu pasukan dari PBB akan mula `menjalankan aktiviti mencari fakta.

Pakar tersebut tiba di Damsyik tiga hari selepas kejadian gas beracun yang membunuh ratusan orang yang disifatkan sebagai serangan kimia terburuk dalam tempoh 25 tahun. - REUTERS

Banjir di Pakistan ragut 178 nyawa

Posted: 25 Aug 2013 10:39 AM PDT

ISLAMABAD 26 Ogos - Banjir akibat hujan lebat yang di bawa oleh musim monsun telah mengakibatkan 178 orang maut, manakala 1.5 juta penduduk lagi terjejas sejak tiga minggu lalu.

"Sekurang-kurangnya 178 maut dan 1,503,492 terjejas kesan daripada hujan monsun yang melanda, kata seorang pegawai kanan Pihak Berkuasa Pengurusan Bencana Kebangsaan (NDMA).

Beliau menambah, kejadian hujan lebat itu turut mencederakan 855 orang, selain memusnahkan 20,312 buah rumah dari 5,615 perkampungan.

Dijangkakan hujan lebat akan berterusan sehingga bulan hadapan, namun pihak NDMA telah bersedia sepenuhnya bagi menghadapi sebarang kemungkinan. - AFP

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat