{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Pemotoran

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Pemotoran


Varian terbaharu Ford Ranger di pasaran

Posted: 02 Aug 2013 11:42 AM PDT

Ford Ranger Double Cab 4x4 3.2L XLT Hi-Rider

KUALA LUMPUR 2 Ogos - Pengeluar kereta Amerika Syarikat, Ford, hari ini memperkenalkan varian baharu bagi rangkaian keretanya di Malaysia, Ford Ranger Double Cab 4x4 3.2L XLT Hi-Rider dengan transmisi manual enam kelajuan dan sistem 4x4 peralihan elektronik.

Ford dalam satu kenyataan hari ini berkata, trak pikap itu yang berharga RM99,888, dilengkapi dengan enjin diesel turbo Duratorq TDCi 3.2L berkuasa tinggi di samping masih menawarkan pengalaman pemanduan yang senyap dan unggul.

Karakter Ranger baharu itu menyerlah keyakinan dan ciri-ciri trak Lasak Abad Ke-21 yang berkuasa tinggi, manakala pada masa yang sama masih menawarkan keselesaan kenderaan penumpang," kata Pengurus Serantau eksport dan operasi pertumbuhan Asia Pasifiknya, David Westerman dalam kenyataan itu.

Ford berkata, juruteranya telah menguji model baharu itu di kawasan paling lasak di lima benua bagi memastikan ketahanannya dan ia mempunyai ruang kabin, tempat mengisi barang dan tempat letak kaki yang lebih luas.

Kenderaan itu juga merupakan satu daripada trak paling pintar dan canggih dalam kelasnya dengan sambungan USB-iPod dan iPhone, paparan berwarna sistem audio 4.2 inci, kawalan pelayaran dan cermin pandang belakang elektrocromatik.

Selain itu, trak tersebut juga tampil dengan rim aloi 17 inci dan pilihan warna baharu yang menarik True Red, yang hanya tersedia bagi Ford Ranger 3.2L XLT. - BERNAMA

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat