{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Sukan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Sukan


ATM kacau misi 33 Selangor

Posted: 24 Aug 2013 10:53 AM PDT

KAPTEN Selangor, Mohd. Asraruddin menanduk bola sambil diperhatikan pemain ATM, Hairuddin Omar dalam saingan Piala Malaysia di Stadium Shah Alam, semalam.

KUALA LUMPUR - Selangor memilih jalan berliku dalam memburu kejuaraan Piala Malaysia ke-33 apabila tewas 2-3 kepada Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dalam perlawanan kedua di Stadium Shah Alam semalam.

Selangor yang berada dalam Kumpulan A terpaksa akur dengan kekuatan ATM walaupun beraksi di tempat sendiri apabila dikejutkan dengan gol pembukaan pelawat melalui Hairuddin Omar pada minit ke-14.

Amri Yahyah berjaya menyamakan kedudukan menerusi pada minit ke-29, tetapi naib juara Piala Malaysia 2012, ATM menambah gol kedua melalui Fitri Omar dan menjadikan kedudukan lebih selesa dengan gol ketiga sumbangan Christie Jayaseelan. Pada masa kecederaan Selangor menambah gol kedua hasil jaringan S. Kunanlan.

Dalam satu lagi perlawanan Kumpulan A di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, menyaksikan Sime Darby tewas 1-2 kepada Johor.

Di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Johor Darul Takzim (DT) yang berada dalam Kumpulan B meraih tiga mata apabila mengalahkan Felda United 1-0 dengan gol kemenangan disumbangkan pemain kebangsaan, Safee Sali pada minit ke-74.

Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, tuan rumah T-Team gagal menggunakan kesempatan beraksi di tempat sendiri apabila tewas 0-1 kepada PKNS. Gol tunggal pelawat dijaringkan pemain import, Roman Chmelo pada minit ke-33 untuk membolehkan PKNS berada di tangga teratas Kumpulan B. Lebih malang pasukan tuan rumah terpaksa beraksi dengan 10 pemain apabila George Boateng dilayangkan kad merah pada minit ke-36.

Sementara itu, di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, pertembungan Kumpulan C, menyaksikan Negeri Sembilan gagal menggunakan kelebihan di gelanggang sendiri apabila dimalukan Pahang 3-5 dengan pemain tuan rumah S. Sivanesan melakukan hatrik melalui gol pada minit ke-48, 74 dan 76.

Gol Pahang disumbangkan oleh Azamuddin Akil pada minit ke-23, diikuti R. Gopinathan (51, 66). Matias Conti menyumbat gol keempat pada minit ke-64, diikuti jaringan terakhir Amirul Hadi Zainal.

Di Stadium Sultan Muhammad IV, satu lagi aksi Kumpulan C menyaksikan juara bertahan, Kelantan menewaskan Terengganu, 2-0. Dickson Nwakaeme menanduk gol pertama tuan rumah seawal minit ke-10.

Tuan rumah menambah jaringan kedua pada minit ke-72 menerusi sepakan percuma Zairol Anuar Zailani dari jarak 25 meter.

Di Stadium Darul Aman, bagi perlawanan Kumpulan D, Kedah dan Perak berkongsi mata apabila terikat 1-1. Pelawat di depan pada minit ke-58 menerusi Khairul Asyraf Shaizah, namun tuan rumah menyamakan kedudukan hasil gol pemain import, Alen Guc.

Teong Kim tidak minat layan Butler

Posted: 24 Aug 2013 10:53 AM PDT

KUALA LUMPUR - Selepas Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Datuk Seri Zolkples Embong menempelak Peter Butler kelmarin, semalam tiba giliran Lim Teong Kim pula memberi pandangannya selepas beliau dikutuk oleh pengendali dari England itu di laman sosial, Twitter baru-baru ini.

Butler mempersoalkan pelantikan Teong Kim sebagai Pengarah Program Pembangunan Bola Sepak Negara Rabu lalu dan menyatakan bahawa dia tidak mengenali Teong Kim dan menganggap pemilihan tersebut lebih kepada penjimatan kos.

Semalam Teong Kim sendiri memberi komen terhadap isu tersebut dengan menegaskan beliau tidak perlu melayan kritikan bekas jurulatih T-Team, Terengganu dan Kelantan itu.

Menurutnya, beliau lebih berminat untuk melaksanakan tugasnya dengan mencari pemain-pemain muda berbakat untuk diketengahkan ke peringkat antarabangsa berbanding mendengar kritikan jurulatih yang kerap menimbulkan masalah.

"Saya tidak kisah dengan pandangan Butler yang dikatakan menghina saya sebagai jurulatih berpengalaman di peringkat Eropah," kata bekas penolong jurulatih bawah 19 tahun (B-19) Bayern Munich itu.

Jelasnya, beliau agak terkejut dengan kenyataan yang dilemparkan Butler dan tidak tahu apa sebenarnya yang berlaku dan dia juga langsung tidak mengenali Butler.

"Saya tidak mahu mengambil kisah terhadap pandangannya.

"Saya boleh menerima kritikan dan saya tidak memerlukan motivasi daripadanya kerana saya sendiri yang memotivasikan pemain dan jurulatih," katanya kepada media di Kelab Diraja Selangor Bukit Kiara, semalam.

Sebelum ini Butler menerusi laman sosial, Twitter, lantang mempertikaikan Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin yang bertindak melantik Teong Kim sebagai Pengarah Program Pembangunan Bola Sepak Negara.

Kontroversi itu bukan yang pertama dicetuskan oleh Butler, malah dia juga pernah mengkritik skuad Harimau Muda A, Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu, Datuk Che Mat Jusoh selain menyelar Presiden Persatuan Penulis-Penulis Sukan Malaysia (SAM), Ahmad Khawari Isa di laman sosial.

Dalam pada itu, Teong Kim berkata, beliau perlu banyak mengkaji sistem pembangunan yang sedia ada terutama melibatkan pada pendidikan pemain dan jurulatih.

"Saya pernah menyatakan perkara ini kepada Khairy yang mana kita perlu mengutamakan sistem yang tepat khusus kepada pendidikan jurulatih dan pemain.

"Paling mustahak adalah cara kita untuk mengendalikan sistem ini. Tiada ada perbuatan yang sia-sia sekiranya kita membina infrastruktur yang memiliki harga tinggi tetapi tidak tahu cara untuk mengekalkannya," katanya.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat