{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Utara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Utara


Lapan suspek diberkas

Posted: 24 Aug 2013 10:53 AM PDT

Oleh AMIZUL TUNIZAR AHMAD TERMIZI
pengarang@utusan.com.my

IPOH 24 Ogos - Polis menahan sebanyak lapan orang termasuk seorang wanita yang dipercayai terlibat dalam pelbagai kesalahan jenayah dalam Ops Cantas Khas yang dijalankan di sini malam tadi.

Semua tangkapan tersebut dilakukan sekitar pukul 10 malam di tiga lokasi berasingan di sekitar bandar raya ini.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh, Superintendan Anuar Othman berkata, tangkapan pertama membabitkan dua lelaki yang dipercayai terlibat dengan pengedaran dadah di Bercham.

Katanya, kedua-duanya ditahan mengikut Seksyen 3(1) Akta Dadah Berbahaya 1952.

"Tangkapan kedua pula dibuat di sekitar Pekan Baru di sini melibatkan sebanyak empat lelaki dan seorang wanita yang juga disyaki terlibat dalam pengedaran dadah. Mereka disiasat mengikut seksyen sama.

"Satu lagi tangkapan membabitkan seorang lelaki yang dipercayai terlibat dalam kes rompakan dan dia disiasat mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan," katanya.

Tangkapan tersebut tidak termasuk empat penjenayah yang ditahan selepas berbalas tembakan dengan polis di Medan Bercham Selatan di sini tengah malam tadi.

Sebelum ini, polis menahan tiga lelaki dipercayai anggota kumpulan kongsi gelap dalam Ops Cantas Khas yang dijalankan di sini dan Kampar pada minggu lepas.

122 murid sertai pertandingan mewarna

Posted: 24 Aug 2013 10:53 AM PDT

Murid-murid SK Hutan Kampong sibuk mewarna dalam pertandingan anjuran MMC Corporation Berhad dengan usaha sama Utusan Malaysia sempena Program Semarak Generasi Berilmu di SK Hutan Kampong, Alor Setar, Kedah, semalam. - MINGGUAN/SAFRIZAL AZMI

ALOR SETAR 24 Ogos - Seramai 122 orang murid-murid Sekolah Kebangsaan Hutan Kampung di sini hari ini menyertai pertandingan mewarna anjuran MMC Corporation Bhd. (MMC Corp.) dengan kerjasama Utusan Malaysia sempena program 'Semarak Generasi Berilmu'.

Guru Besar Sekolah Kebangsaan Hutan Kampung, Jelipah Ismail berkata, program tersebut merupakan program pertama anjuran MMC Corp di sekolah tersebut.

Katanya, kesemua yang menyertai pertandingan tersebut terdiri daripada murid-murid tahun satu hingga tiga sekolah itu.

"Pertandingan mewarna ini memang bagus diadakan kerana ia dapat mencungkil bakat seni di dalam diri kanak-kanak.

"Pihak sekolah ingin mengucapkan terima kasih kepada MMC Corp dan Utusan Malaysia yang telah memilih sekolah kami untuk menjalankan program ini," katanya ketika ditemui di Sekolah Kebangsaan Hutan Kampung di sini hari ini.

Menurut Jelipah, pihaknya berharap program-program sebegini akan terus diadakan pada masa depan di sekolah tersebut kerana ia banyak mendatangkan manfaat kepada murid-murid.

"Murid-murid di sini memang didedahkan dengan program mewarna di luar sekolah, tetapi kami lebih suka jika pertandingan mewarna diadakan di dalam sekolah," jelasnya.

Dalam pada itu, seorang murid tahun tiga, Mohamad Ali berkata, dia teruja kerana dapat menyertai pertandingan mewarna itu hari ini.

"Saya gembira kerana dapat mewarna bersama kawan-kawan hari ini dan saya harap kami akan perolehi hadiah yang menarik hari ini," katanya.

47 warga asing ditahan di Barat Daya

Posted: 24 Aug 2013 10:53 AM PDT

PULAU PINANG 24 Ogos - Sebanyak 47 warga asing ditahan dalam Op Bersepadu manakala lebih 300 kenderaan diperiksa sempena Op Cantas Khas di daerah Barat Daya di sini.

Operasi yang bermula pada kira-kira pukul 11 malam tadi berakhir enam jam kemudian disertai kira-kira 80 pegawai dan anggota polis.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Supritendan Mohd. Hatta Mohd. Zain (gambar) berkata, sebanyak 257 saman trafik dikeluarkan ke atas kenderaan yang melanggar kesalahan trafik.

"Polis juga menahan 13 orang termasuk seorang wanita atas kesalahan memiliki dadah dan positif air kencing," katanya di sini hari ini.

Antara kawasan yang menjadi tumpuan polis dalam operasi berkenaan ialah Bayan Baru, Bayan Lepas, Sungai Ara, Teluk Kumbar dan Balik Pulau.

Pada perkembangan sama, Mohd. Hatta memberitahu sebanyak 12 motosikal disita dalam Op Rempit di Bayan Baru malam tadi.

Jelasnya, lebih 51 buah motosikal dibawa ke balai Bayan Baru untuk pemeriksaan lanjut selepas pihak polis memeriksa 200 buah motosikal dalam operasi terbabit.

"Kita telah keluarkan lebih 200 saman atas pelbagai kesalahan manakala bagi mereka yang bawah umur kita minta ibubapa datang ke balai untuk keterangan lanjut," ujarnya.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat