{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Mahkamah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Mahkamah


Pendakwaan bantah permohonan penangguhan rayuan kes liwat

Posted: 10 Dec 2013 10:26 AM PST

PUTRAJAYA 10 Dis. - Pihak pendakwaan dalam rayuan pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung kes liwat melibatkan Mohd. Saiful Bukhari Azlan akan mengemukakan bantahan di Mahkamah Rayuan esok terhadap sebarang permohonan pembelaan untuk menangguhkan rayuan tersebut.

Peguam Tan Sri Dr. Muhammad Shafee Abdullah memberitahu, beliau menerima surat pemberitahuan daripada firma guaman, Tetuan Karpal Singh & Co. yang memaklumkan bahawa pihak pembelaan memohon penangguhan terhadap rayuan itu.

Muhammad Shafee yang mengetuai pasukan pendakwaan berkata, surat itu menyertakan alasan bahawa peguam utama yang mengetuai pembelaan, Karpal Singh dimasukkan ke hospital bermula 7 hingga 12 Disember ini.

Beliau turut dimaklumkan berhubung permohonan baharu yang akan dikemukakan pihak pembelaan untuk menggugurkannya daripada mengetuai pasukan pendakwaan dalam rayuan tersebut.

"Pendakwaan akan membantah sebarang permohonan untuk menangguhkan rayuan,'' ujarnya ketika dihubungi Utusan Malaysia petang ini bagi mengetahui perkembangan rayuan yang sepatutnya didengar selama dua hari bermula esok.

Muhammad Shafee menyatakan demikian berikutan laporan beberapa portal berita hari ini bahawa rayuan pendakwa raya esok akan ditangguhkan kerana Karpal kini dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL) kerana jangkitan paru-paru.

Laporan portal berita itu menyatakan, barisan peguam bela yang mewakili Anwar akan mengemukakan permohonan kedua bagi menggugurkan Muhammad Shafee daripada mengetuai pasukan pendakwaan.

Bekas pengarah NFC akan dipanggil semula

Posted: 10 Dec 2013 10:26 AM PST

KUALA LUMPUR 10 Dis. - Bekas Pengarah Perbadanan Fidlot Nasional (NFC), Datuk Seri Dr. Mohamad Salleh Ismail akan dipanggil semula untuk disoal balas dalam kes ahli perniagaan Datuk Shamsubahrin Ismail yang didakwa menipu Mohamad Salleh membabitkan RM1.75 juta, dua tahun lalu.

Hakim Mahkamah Sesyen di sini, Rozilah Salleh menetapkan 20 Februari tahun depan untuk soal balas terhadap Mohamad Salleh selepas membenarkan permohonan peguam Kamarul Hisham Kamarudin yang mewakili Shamsubahrin untuk memanggil saksi itu mengikut Seksyen 162 Kanun Tatacara Jenayah.

Terdahulu, Kamarul Hisham memohon untuk menyoal balas saksi pendakwaan ke-42 itu berhubung penglibatan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dalam lima pertuduhan pindaan terhadap anak guamnya itu.

Mahkamah pada 26 November lalu memerintahkan Shamsubahrin, 47, membela diri atas lima tuduhan menipu Mohamad Salleh melibatkan RM1.7 juta serta 17 pertuduhan pengubahan wang haram yang melibatkan jumlah sama.

Rozilah memutuskan demikian setelah mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie terhadap Shamsubahrin di akhir pendakwaan.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat