{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Pemain hoki kebangsaan maut

Posted: 31 Jul 2013 07:56 PM PDT

PETALING JAYA: Pemain hoki kebangsaan, Chua Boon Huat, 33, maut dalam kemalangan jalan raya di Lebuh Raya Damansara-Puchong (LDP) berhampiran stesen LRT Kelana Jaya, awal pagi tadi.

Jurucakap polis Petaling Jaya berkata kereta Proton Perdana dipandu Chua, dipercayai terlanggar sebuah lori tangki air, di LDP dalam kejadian 2.25 pagi itu.

Pasukan Bomba dan Penyelamat Damansara diketuai seorang pegawai dan lima anggota dikejarkan ke tempat kejadian untuk mengeluarkan Chua yang tersepit dalam keretanya.

Beliau berkata Chua mengalami kecederaan parah di kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian.


"Mayat telah dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk bedah siasat," katanya ketika dihubungi Bernama.


Berasal dari Bukit Cina, Melaka, Chua merupakan antara pemain hoki negara paling lama yang mula beraksi untuk skuad kebangsaan sejak berusia 17 tahun pada 1998. - Bernama

Artikel ini disiarkan pada : 2013/08/01

Lima mayat di sisi

Posted: 31 Jul 2013 01:08 PM PDT

Johor Bahru: "Sejurus tersedar, saya lihat teman lelaki dan empat rakan lain tidak bergerak. Saya sendiri tak boleh berbuat apa-apa kerana tersepit di dalam kereta.

"Saya hanya mampu menangis kesakitan dan sedih mengenangkan nasib mereka," kata Nor Syarifah Hazwani Bardaidi.

Gadis berusia 21 tahun itu satu-satunya mangsa yang terselamat dalam kemalangan meragut lima nyawa membabitkan pemandu dan penumpang kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Honda Odyssey di Kilometer 21, Jalan Johor Bahru-Ayer Hitam di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 2.30 pagi itu, MPV dinaiki mereka terbabas ke penghadang jalan sebelum merempuh pokok dan tiang lampu, menyebabkan kelima-lima mangsa maut di tempat kejadian.

Foto

NOR Syarifah Hazwani sebak menceritakan kejadian. Gambar bulat, mangsa bersama teman lelaki, Mohd Fadzli.

Foto

KEADAAN lokasi kejadian ragut lima nyawa.


Mereka teman lelaki Nor Syarifah Hazwani, Mohd Fadzli Mohd Fakri, 20, yang juga pemandu kenderaan itu, Hairul Adham Hamidan, 25, Nazierul Khalies Mohd Ashari, 19, Nor'ain Alias, 23, dan Siti Sabariah Mohd Noorddin, 24.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/08/01

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat