{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Global

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Global


50 polis dilatih kawal George

Posted: 31 Jul 2013 11:20 AM PDT

London: Seramai 50 anggota polis dilatih untuk mengawal anak Putera William dan Kate Middleton sepanjang masa.

Siasatan media mendapati langkah itu diambil apabila pasukan keselamatan yang bertugas di kediaman keluarga diraja Britain itu di Sandringham tidak memiliki anggota bersenjata mencukupi untuk sepanjang masa. Justeru pihak yang berkenaan cuba mendapatkan pakar daripada pasukan keselamatan lain untuk mengawal putera diraja yang dilahirkan pada minggu lalu.


Pada masa sama, beberapa anggota polis sedia ada dilatih untuk memenuhi tugasan berkenaan.

Peningkatan ketara polis bersenjata itu diperlukan bagi mengawal kawasan kediaman seluas hampir 8,100 hektar di Norfolk pada setiap masa.


Rumah agam dengan 10 bilik tidur itu didakwa menjadi kediaman pasangan William dan Kate serta anak mereka, Putera George.


Khabar angin juga semakin kencang mengaitkan George akan menghabiskan kebanyakan masanya di Anmer Hall, bangunan abad ke-19 yang terletak kira-kira 3 kilometer dari Sandringham House.

Foto

WILLIAM dan Kate bersama anak mereka, George.

Tugas William sebagai juruterbang helikopter tentera di Wales bakal tamat September ini dan dia mungkin melaksanakan satu lagi tugasan lain. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/08/01

Anjing baham zakar tuan

Posted: 31 Jul 2013 11:14 AM PDT

Little Rock (Arkansas): Biasanya tidak ramai yang dapat membayangkan anjing boleh menjadi musuh yang paling menakutkan sehinggalah keadaan sudah terlewat.

Nasib malang itu menimpa seorang lelaki lumpuh beberapa hari lalu.


Media semalam melaporkan lelaki terbabit tinggal di Trumann, Arkansas dan baru saja membela seekor anjing tanpa tuan dengan harapan dapat menjadi temannya.

Bagaimanapun anjing itu terpaksa dibunuh selepas ia membaham hingga putus satu daripada buah zakar lelaki terbabit ketika mangsa tidur pagi kelmarin.


Polis berkata, lelaki itu lumpuh dari paras pinggang ke bawah menyebabkan dia tidak rasa sakit di bahagian berkenaan.


Sejurus kemudian, kata sumber polis, lelaki terbabit terjaga daripada tidur dan berasa seperti "terbakar" pada kemaluannya.

"Dia terkejut apabila mendapati anjing yang baru tiga minggu dipelihara itu berada di celah kangkangnya dengan kesan darah di kaki dan mulut," katanya.


Mangsa yang berusia 39 tahun itu mengaku tidur berbogel. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/08/01

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat