{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Negara

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Negara


Pengedar syabu lari dari lokap

Posted:

Pengedar syabu lari dari lokap

Pengedar syabu lari dari lokap

Oleh ZULHILMI JALIL
zulhilmi.jalil@kosmo.com.my

CHIN WAH menunjukkan gambar Osuji yang melarikan diri dari lokap pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Kontinjen Polis Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Seorang lelaki Nigeria yang dipercayai pengedar dadah yang sedang direman di lokap sementara polis di Jinjang di sini hilang daripada tahanan pada Isnin lalu selepas dia dipercayai menyogok seorang anggota polis berpangkat Koperal.

Osuji Kelly Prince, 25, yang disiasat di bawah Seksyen 39(B) Akta Dadah Berbahaya 1952 disedari hilang pada pukul 10 pagi.

Sabit kesalahan, dia boleh dihukum gantung sampai mati.

Suspek itu direman sejak 2 Ogos lalu ekoran penemuan dadah jenis syabu seberat 44 kilogram (kg) bernilai RM8.74 juta dan sepatutnya berada dalam tahanan sehingga hari ini sebelum dia didakwa.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, siasatan awal mengesyaki suspek berjaya menghilangkan diri dari lokap itu dengan bantuan seorang anggota polis berpangkat Koperal.

"Semalam (kelmarin), kita sudah menahan anggota polis berpangkat Koperal yang bertugas pada hari kejadian bagi membantu siasatan berhubung Orang Kena Tahan (OKT) melarikan diri dari lokap.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Polis cari lelaki belasah isteri dalam lif

Posted:

Polis cari lelaki belasah isteri dalam lif

Polis cari lelaki belasah isteri dalam lif


IMEJ-imej rakaman CCTV mengenai tindakan lelaki membelasah isterinya di dalam sebuah lif di hospital swasta di Bukit Mertajam, Isnin lalu.


GEORGE TOWN - Polis sedang mengesan seorang penjawat awam yang dilihat melalui rakaman televisyen litar tertutup (CCTV) membelasah isterinya di dalam sebuah lif di hospital swasta di Bukit Mertajam dekat sini pada Isnin lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah berkata, suspek berusia 36 tahun dan bekerja di Jerantut, Pahang itu menghilangkan diri dan didapati tidak hadir di tempat kerjanya selepas kejadian pada pukul 4 petang itu.

"Pasangan suami isteri yang berasal dari Pulau Pinang sebelum itu melawat anak sulung mereka yang menerima rawatan di hospital dan motif kejadian dikatakan berpunca daripada masalah keluarga," kata beliau kepada pemberita di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Budak perempuan 7 tahun hilang 16 hari

Posted:

Budak perempuan 7 tahun hilang 16 hari

Budak perempuan 7 tahun hilang 16 hari

BELURAN - Seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun dilaporkan hilang sejak 16 hari lepas ketika dikatakan bermain seorang diri di hadapan rumahnya di Kampung Meliau Telupid di sini.

Kehilangan Musteliveh Merajok (gambar), murid tahun satu sebuah sekolah rendah di Telupid sejak 23 Julai lepas dilaporkan oleh bapa angkat mangsa, Minggu Hendry, 31, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Beluran, Deputi Superintendan Shivanathan Velautham berkata, mengikut laporan itu, kali terakhir Minggu dikatakan melihat Musteliveh ialah ketika kanak-kanak itu sedang bermain sendirian di luar rumah mereka kira-kira pukul 8 malam.

Menurut beliau, bapa angkat kanak-kanak itu dikatakan cuba mencari di sekitar rumah tetapi tidak menemui Musteliveh dan dia juga mendakwa lambat membuat laporan polis kerana mencari sendiri anak angkatnya itu termasuk bertanya saudara dan rakan-rakan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat