{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Tak tahan latihan

Posted: 30 Jul 2013 08:53 AM PDT

Kuala Lumpur: "Kadang-kala ada pemain terpaksa berbuka puasa di tepi gelanggang saja".

Itu antara cabaran bulan Ramadan perlu diharungi barisan pemain sepak takraw negara yang menjalani latihan bersama tiga kelab Thailand iaitu Chonburi, Kalasin dan Nakhon Pathom.


Selain itu menurut sumber, pemain juga menjalani latihan seperti biasa dengan sesetengah kelab mempunyai dua sesi latihan yang berlangsung pada sebelah pagi dan petang. "Kenapa masalah ini berlaku sekarang (menghilangkan diri), kenapa tidak dulu (sejak program bermula pada April)," kata sumber itu.

Isu pemain negara menghilangkan diri dari kelab Thailand dan pulang ke tanah air menarik perhatian pelbagai pihak dengan Persatuan Sepaktakraw Malaysia (PSM) sudah menggantung sementara tekong berbakat negara, Zulkifli Abd Razak yang menjadi pemain utama kelab Nakhon Pathom.


Zulkifli antara lima pemain yang dikenakan surat tunjuk sebab PSM bagi menjawab tuduhan dan dakwaan terhadap mereka dengan pilihan hukuman menanti antaranya digugurkan, digantung atau diturunkan ke skuad elit B.


Sementara itu Presiden PSM Datuk Ahmad Ismail berkata: "Saya sudah membuat keputusan tidak mahu mengumumkan nama mereka kerana ia membabitkan maruah dan sebagainya. Bagaimanapun mereka perlu menjawab surat tunjuk sebab dikeluarkan dua hari lalu (Sabtu) yang perlu dibalas dalam tempoh 14 hari mengikut peraturan ditetapkan." Ditanya mengenai jumlah sebenar pemain yang bertindak meninggalkan kelab di Thailand, beliau berkata tidak perlu baginya mendedahkan secara terperinci namun mengaku ada pemain yang balik ke Malaysia tanpa pengetahuan PSM dan kelab yang diwakilinya di Thailand.

Foto

AKSI pemain Malaysia, Nazirul Akmal (kiri) melakukan rejaman sambil pemain Myanmar melakukan tampanan, kelmarin.

"Saya rumuskan, semuanya berkaitan dengan sikap, disiplin dan komitmen yang semakin berkurangan. Sudah enam tahun saya cuba membawa masuk pemain dalam Liga Takraw Thailand (LTT) namun selepas pertama kali berjaya tahun ini sebaliknya pula yang berlaku. Mungkin pemain tidak nampak betapa bagusnya program yang dirancang ini.


"Peringkat awal program semuanya berjalan lancar namun bermula Ramadan macam-macam alasan saya dapat tahu. Saya pernah turun ke sana bagi memberikan motivasi dan semangat," katanya yang hadir menyaksikan final Kejohanan Jemputan Lima Negara awal pagi semalam.

Bagaimanapun Ahmad berkata, selepas mengadakan perbincangan dan memujuk pemain, hanya seorang (Zulkifli) yang tidak akan meneruskan program di Thailand yang dijangka berakhir pertengahan bulan depan.


Tindakan tegas PSM turut mendapat sokongan Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN) Datuk Seri Zolkples Embong yang menyatakan, tiada tolak ansur dalam perkara membabitkan disiplin.


Kejohanan jemputan acara berpasukan itu yang berlangsung di MSN Keramat, awal pagi semalam menobatkan Myanmar sebagai juara apabila menewaskan skuad negara, 2-1 sekali gus menimbulkan kebimbangan mengenai persiapan ke Sukan SEA pada Disember.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/31

Lewandowski, Watzke berbalah

Posted: 30 Jul 2013 08:29 AM PDT

Dortmund, Jerman: Robert Lewandowski mendedahkan berdepan masalah dengan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Borussia Dortmund Aki Watzke dalam satu temubual dengan Sky selepas pasukannya menewaskan Bayern Munich, 4-2 minggu lalu.

Lewandowski menyatakan hasrat untuk menyertai Bayern pada musim panas ini dengan juara Liga Perdana, Manchester United turut memantau perkembangan penyerang itu namun Dortmund yang sudah kehilangan Mario Goetze kepada juara Bundesliga itu enggan menjualnya.


Jurulatih Dortmund Juergen Klopp awal bulan ini menyatakan Lewandowski akan berpindah ke Allianz Arena secara percuma apabila kontraknya berakhir pada musim panas tahun depan namun pada masa sama memberitahu penyerang Poland itu menjadi tonggak kejayaan kelab pada musim akan datang.

"Saya tahu Robert juga memiliki pandangan yang sama," katanya dalam akhbar Welt am Sonntag.


Pertemuan Piala Super Jerman Sabtu lalu menjadi tumpuan apabila pemain itu membuat penampilan kompetitif pertama buat Dortmund sejak kalah 1-2 di tangan Bayern pada final Liga Juara-Juara.


Meskipun gagal menjaringkan gol, prestasi keseluruhan tetap hebat dan dalam temubual selepas perlawanan itu, dia menyatakan tidak mempunyai masalah untuk mewakili kelab itu.

"Apabila berada di padang, saya hanya mahu bermain dengan baik dan menjaringkan gol," katanya. "Itu yang paling penting bagi saya, tidak kira di mana saya bermain.


"Saya gembira dengan pasukan ini namun saya mempunyai masalah dengan orang lain. Itulah isu yang sukar bagi saya." Kenyataannya itu dilihat ditujukan kepada Watzke dan pengarah sukan Michael Zorc yang enggan melepaskannya ke Bayern pada musim panas ini.

"Memang kenyataan Robert itu ditujukan kepada saya, tapi saya perlu buat keputusan terbaik untuk kelab. Saya boleh terima Robert berdendam terhadap saya," kata Watzke dalam akhbar Bild. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/31

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat