{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Jenayah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Jenayah


Bayi maut dibawah jagaan pengasuh

Posted: 28 Feb 2014 09:27 AM PST

Oleh Ilah Hafiz Aziz

KUALA LUMPUR 1 Mac - Seorang bayi berusia setahun lapan bulan maut ketika dalam jagaan pengasuh di Desa Setia Wira, Jalan Buku Lima, Datuk Keramat, di sini.

Menurur Pemangku Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa, bayi lelaki itu difahamkan telah dihantar ibunya untuk dijaga pengasuh terbabit sejak tiga bulan lalu.

"Semalam, ibu mangsa menghantar bayi itu seperti biasa sekitar pukul 7.45 pagi namun beberapa jam selepas itu, dia menerima panggilan mengatakan bayi itu dalam keadaa sesak nafas.

"Ibu mangsa diberitahu bayi itu telah tenat dan kebiruan pada muka. Apabila sampai k3 rumah pengasuh, wanita itu mendapati bayi berkenaan telah pengsan," katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.

Kata Khari, mangsa seterusnya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur dan doktor telah mengesahkan bayi itu telah meninggal dunia.

" Satu bedah siasat telah telah dijalankan pihak polis dan kami mengesyaki ada unsur-unsur jenayah terhadap punca kematian bayi ini.

"Setakat ini pihak polis masih belum membuat sebarang tangkapan dan siasatan masih dijalankan lagi mengikut Seksyen 302 kerana membunuh," katanya.

Katanya, mayat bayi brkenaan telah dibawa kembali oleh keluarga mangsa pulang ke kampung di Kuala Terengganu untuk disemadikan.

Ketua Wanita cawangan dibunuh

Posted: 28 Feb 2014 10:43 AM PST

Oleh MOHAMAD FAIZAL HASHIM
pemgarang@utusan.com.my

Zalifah Jamaluddin

KOTA TINGGI 28 Feb. - Ketua Wanita UMNO Cawangan Felda Semenchu, Zalifah Jamaluddin ditemui mati dipercayai dibunuh selepas disamun di kediamannya di sini hari ini.

Kejadian itu disedari anak mangsa yang datang ke rumahya di Blok 2, Felda berkenaan pada pukul 12.20 tengah hari setelah panggilannya tidak dijawab oleh ibunya.

Anak mangsa yang mengesyaki sesuatu berlaku setelah mendapati pintu dapur rumah terbuka dan keadaan rumah yang berselerak, menemukan mangsa terbaring tidak sedarkan diri di dalam bilik tidurnya sebelum menghubungi pihak polis.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Supritendan Rahmat Othman yang dihubungi Utusan Malaysia mengesahkan kejadian itu dan mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Kota Tinggi untuk bedah siasat.

Beliau berkata, motif kejadian dan punca kematian sedang disiasat selain menunggu laporan bedah siasat daripada pihak hospital.

"Dari segi luaran, tidak terdapat sebarang tanda-tanda luka, cedera atau sebarang serangan fizikal dilakukan terhadap mangsa," katanya.

Rahmat berkata, pihaknya mengesyaki kejadian itu ada kaitan dengan penagih dadah yang pernah dilaporkan kelihatan di kawasan tersebut.

"Kita sedang menyiasat barangan yang disamun dan anggaran kerugian yang dialami mangsa. Kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan," katanya.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat