{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Pendidikan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Pendidikan


SMK Presint 14 (1) langgan 800 Tutor Utusan Malaysia

Posted: 18 Feb 2014 11:52 AM PST

SEBAHAGIAN pelajar SMK Presint 14 (1) Putrajaya menunjukkan akhbar sisipan Tutor Utusan Malaysia dalam majlis taklimat di sekolah berkenaan, semalam. - UTUSAN/SAIFUL BAHARI ASHARI

PUTRAJAYA 18 Feb. - Kandungan akhbar pendidikan Utusan Malaysia, Tutor yang padat dengan soalan latih tubi berkualiti menarik minat Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Presint 14 (1) Putrajaya melanggan 800 naskhah edisi enam akhbar itu.

Penolong Kanan Pentadbiran/Akademik sekolah, Mohd. Zaini Harun berkata, pihaknya meyakini Tutor mampu melonjakkan pencapaian akademik murid sekolah itu terutama membantu mencapai keputusan cemerlang dalam Pentaksiran Pusat Menengah Rendah (PPMR) dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Menurutnya, Tutor akan diagihkan kepada murid PPMR dan SPM untuk digunakan sebagai rujukan pembelajaran dalam bilik darjah selain dijadikan alat bantu mengajar buat guru.

"Setiap tahun, pihak sekolah sudah merangka beberapa strategi bagi melonjakkan pencapaian murid dan antara usaha itu termasuk menggunakan Tutor dalam proses pengajaran dan pembelajaran (PdP).

"Kita berkeyakinan Tutor mampu merealisasikan hasrat sekolah melonjakkan pencapaian murid dalam akademik dengan mencatat keputusan cemerlang dalam peperiksaan PPMR dan SPM nanti," katanya dalam majlis penyerahan tajaan Tutor di sekolah itu, dekat sini hari ini.

Utusan Malaysia menerbitkan Tutor SPM, Tutor PPMR dan Tutor UPSR pada setiap hari Isnin, Tutor English (Selasa) dan Tutor Junior (Rabu). Setiap akhbar dijual secara eksklusif di sekolah pada harga 50 sen senaskhah.

Mohd. Zaini memberitahu, harga Tutor yang berpatutan amat berbaloi dan mampu dibeli oleh semua murid sekolah itu yang berjumlah 700 orang dan 80 tenaga pengajarnya.

"Murid yang tidak mampu akan dibantu melalui PIBG sekolah dan unit kebajikan kerana apa yang pasti, kita mahu semua murid dapat menggunakan sepenuhnya kelebihan penggunaan Tutor itu dan akhirnya membantu meningkatkan pembelajaran," katanya.

Untuk melanggan dan sebarang pertanyaan, hubungi Pegawai Eksekutif Pemasaran Utusan Melayu (M) Berhad, Samsol Kamal Mohd. Saad di talian 016-2204299.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat