{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


Iraq umum peruntukan latihan puak bersekutu

Posted: 15 Feb 2014 10:57 AM PST

BAGHDAD 16 Feb. - Perdana Menteri Iraq, Nouri al-Maliki hari ini, mengumumkan, lebih AS$83 juta (RM273.9 juta) akan diperuntukkan bagi tujuan pembinaan dan latihan untuk puak bersekutu dalam satu lawatan ke bandar Ramadi, di sini.

Usaha tersebut dilihat sebagai satu langkah kerajaan bagi mententeramkan penduduk bandar berkenaan yang mendakwa kerajaan bersikap berat sebelah dan berasa dipinggirkan.

Jurucakap Perdana Menteri, Ali Mussawi berkata, Nouri turut mengadakan pertemuan dengan ketua puak bersekutu dalam lawatan itu bagi menyatakan sokongan kerajaan terhadap mereka.

Menurut Ali, dana tersebut diperuntukkan bagi pembinaan di sekitar wilayah Anbar, selain latihan yang akan disediakan oleh pasukan keselamatan kepada pejuang puak bersekutu. - AFP

Kerajaan baharu Lebanon diumumkan

Posted: 15 Feb 2014 10:56 AM PST

BEIRUT 16 Feb. - Lebanon, semalam, mengumumkan pembentukan kerajaan baharu selepas mengalami masalah politik dalaman selama 10 bulan berikutan kesan pertempuran di negara jiran, Syria.

Sebelum ini, kerajaan sementara ditubuhkan bagi mentadbir negara selepas bekas Perdana Menteri, Najib Mikati meletak jawatan pada Mac, tahun lalu disebabkan pertelagahan antara parti Syiah dan Sunni, serta diburukkan lagi dengan sokongan mereka terhadap kumpulan penentang kerajaan di Syria.

Perdana Menteri, Tammam Salam mengumumkan dalam ucapannya, kerajaan baharu itu ditubuhkan atas dasar perpaduan, dan berharap sesi pemilihan Parlimen dapat diadakan selepas mandat Presiden, Michel Suleiman tamat pada Mei ini. - REUTERS

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat