{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Johor

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Johor


Muar boleh dijadikan contoh

Posted: 29 May 2014 11:57 AM PDT

Oleh Zulhisham Isaha
utusanjohor@utusan.com.my

Sementara itu, Muji yang memulakan tugas di sini pada 4 Mei lalu merakamkan penghargaan terhadap segala sumbangan dan jasa Abdul Rahman semasa mentadbir dnji akan meneruskan pa.

MUAR 29 Mei - Keistimewaan bandar Muar yang bersih dengan landskapnya yang indah dan dikenali sebagai Bandar Maharani Bandar Diraja boleh dijadikan contoh bagi bandar lain di negeri ini.

Datuk Bandar Johor Bahru, Abdul Rahman Mohamed Dewam berkata, usaha pihak berkuasa tempatan (PBT) perlu diteruskan kerana keistimewaan itu akan menjadi satu tarikan pengunjung ke daerah ini.

"Ini adalah hasil kerja dan dedikasi terutamanya Majlis Perbandaran Muar (MPM) sehingga menjadikan bandar Muar cantik dan bersih, malah mendapat pujian dan liputan media yang baik daripada media massa.

"Ini boleh menjadi tarikan selain keenakan makanannya seperti mi bandung, asam pedas, soto dan hidangan sate pada waktu pagi. Makanan di Muar adalah sangat istimewa dan tidak terdapat di tempat lain," katanya.

Beliau berucap dalam majlis Pertukaran Pegawai Daerah Muar dan Pertukaran/Persaraan Pegawai-pegawai Kanan Jawatankuasa Kerja Tindakan Daerah Muar 2014 di Hotel Traders Muar di sini malam tadi.

Pada majlis tersebut, bekas Pegawai Daerah Muar itu menandatangani dan menyerahkan dokumen serah tugas kepada penggantinya, Muji Salimon, 58, yang merupakan bekas Pegawai Daerah Pontian.

Yang turut hadir, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jorak, Datuk Dr. Saharudin Md. Salleh; Yang Dipertua MPM, Ramlee A. Rahman; Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Azman Ayob dan Kadi Daerah Muar, Dzulkafli Mohamed.

Abdul Rahman, 58, yang berkhidmat sebagai Pegawai Daerah Muar dari Julai 2012 hingga April lalu berkata, antara pengalaman manis sepanjang perkhidmatannya ialah ketika Muar dipilih Sultan Ibrahim Sultan Iskandar untuk sambutan hari keputeraan baginda.

Beliau berkata, sambutan hari keputeraan Sultan Johor itu adalah yang pertama kali diraikan di luar Johor Bahru iaitu pada November 2012 dan lebih bersejarah lagi apabila bandar ini turut diisytiharkan sebagai Bandar Diraja.

Abdul Rahman turut berikrar untuk menggunakan segala pengalamannya selama ini bagi menerajui Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB).

Karnival kerjaya di Pontian Ahad ini

Posted: 29 May 2014 11:57 AM PDT

JOHOR BAHRU 29 Mei - Pusat JobsMalaysia Iskandar Malaysia akan menganjurkan Karnival Kerjaya Daerah Pontian yang akan diadakan di Dewan Jubli Intan Sultan Ibrahim, Pontian pada Ahad ini.

Program yang bermula pukul 9 pagi hingga 5 petang itu merupakan usaha kerajaan dalam membantu orang ramai khususnya yang sedang mencari kerja mendapatkan pekerjaan bersesuaian yang ditawarkan oleh pelbagai syarikat.

Karnival tersebut dijadual dirasmikan oleh Ahli Parlimen Pontian, Datuk Ahmad Maslan yang juga Timbalan Menteri Kewangan.

Justeru, orang ramai dijemput datang beramai-ramai kerana temu duga terbuka turut diadakan sempena program berkenaan.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat