{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Komuniti Kita

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Komuniti Kita


SKBB juara hoki MSSWP

Posted:

SKBB juara hoki MSSWP

SKBB juara hoki MSSWP

PEMAIN pasukan hoki SKBB bergambar selepas muncul juara kategori lelaki dan perempuan bawah 12 Tahun pada kejohanan hoki MSSWP di Stadium Kementerian Pendidikan, Kuala Lumpur baru-baru ini.


BERENTAP. Pasukan hoki Sekolah Kebangsaan Bukit Bandaraya (SKBB), Bangsar muncul juara kategori lelaki dan perempuan bawah 12 Tahun pada kejohanan hoki Majlis Sukan Sekolah Wilayah Persekutuan (MSSWP) di Stadium Kementerian Pendidikan, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Sebanyak lapan pasukan hoki lelaki dan perempuan sekitar Wilayah Persekutuan berentap dalam kejohanan tersebut.

Jurulatih pasukan hoki SKBB, Gurdip Singh berkata, kejayaan itu menjadi pembakar semangat bagi sekolah itu menghadapi enam lagi pertandingan hoki peringkat negeri pada tahun ini.

"Selepas dua tahun berturut-turut menjadi naib johan MSSWP, akhirnya kami berjaya muncul juara hasil daripada latihan berterusan dan semangat juang pemain yang tinggi," katanya.

100 pelajar cemerlang Labuan diraikan

Posted:

100 pelajar cemerlang Labuan diraikan

100 pelajar cemerlang Labuan diraikan


ROZMAN (barisan kedua empat dari kiri) bergambar dengan 100 pelajar sekolah rendah dan menengah Labuan yang mendapat keputusan cemerlang di Auditorium Sekolah Antarabangsa Labuan baru-baru ini.


CEMERLANG. Seramai 100 pelajar sekolah rendah dan menengah di Labuan yang mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan diraikan dalam Majlis Anugerah Kecemerlangan Akademik (MAKA) 2013 di Auditorium Sekolah Antarabangsa Labuan baru-baru ini.

Majlis anjuran Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) Labuan itu adalah sebagai tanda pengiktirafan dan penghargaan atas kejayaan cemerlang pelajar dalam peperiksaan awam pada tahun lalu.

Ia dirasmikan oleh Ahli Parlimen Labuan, Datuk Rozman Isli yang turut dihadiri Pengarah JPN Labuan, Mistirine Radin.

Pada majlis itu, semua pelajar cemerlang menerima wang tunai dan plak serta sijil penghargaan sumbangan Kementerian Wilayah Persekutuan, Labuan Financial Services Authority dan Pejabat Ahli Parlimen Labuan.

Pegawai tadbir IPTA sertai program khidmat komuniti

Posted:

Pegawai tadbir IPTA sertai program khidmat komuniti

Pegawai tadbir IPTA sertai program khidmat komuniti


PARA pegawai tadbir daripada institusi pengajian tinggi awam bergambar selepas menyertai program Khidmat Masyarakat di Kampung Mercang, Marang, Terengganu baru-baru ini.


BERBAKTI. Seramai 50 orang pegawai tadbir yang mewakili lima buah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) di negara ini menyertai Program Khidmat Masyarakat di Kampung Mercang, Marang, Terengganu baru-baru ini.

Mereka terdiri daripada kakitangan Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Universiti Malaysia Sarawak, Universiti Kebangsaan Malaysia, Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan Universiti Malaysia Perlis.

Program itu anjuran Majlis Persatuan Pentadbir Institusi Pengajian Tinggi Awam Malaysia (Masti) dengan kerjasama Persatuan Pegawai Pengurusan dan Profesional UniSZA (Kemudi).

Pengerusi Persatuan Pentadbir UiTM, Nor Hashimah Rahmat berkata, pegawai tadbir di IPTA memainkan peranan besar dalam pembangunan sektor pentadbiran di universiti dan komuniti setempat di bawah tanggungjawab sosial korporat (CSR).

"Dalam hal ini, Masti mengambil langkah untuk memberi sumbangan kepada masyarakat melalui program bersama komuniti setempat termasuk menanam kelapa pandan di pesisir pantai Mercang," katanya.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat