{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Azlan Shah tak bimbang

Posted: 20 Apr 2013 05:55 AM PDT

Sepang: Azlan Shah Kamaruzaman berada di landasan terbaik memburu podium pertama saingan SuperSports 600cc musim ini selepas berjaya mencatat masa kedua terpantas sesi kelayakan Kejuaraan Motosikal Asia PETRONAS (ARRC) di Litar Antarabangsa Sepang, semalam.

Pelumba MUSASHi Boon Siew Honda Racing itu mencatat masa 1:05.654 saat dan memulakan perlumbaan di barisan hadapan di samping pelumba BEET Kawasaki Racing, Katsuaki Fujiwara.


Pelumba Jepun yang juga juara berganda dua musim berturut-turut di Litar Antarabangsa Sepang itu mencipta masa terpantas 1:05.569 saat namun gagal mengatasi catatan terpantas litar, 1:05.330s dicipta Azlan pada sesi latihan bebas, semalam.

Turut tidak ketinggalan memberikan cabaran ialah seorang lagi pelumba negara, Mohd Zamri Baba (PETRONAS Hong Leong Yamaha) yang mencatat masa ketiga terpantas 1:05.901s.


Walaupun sedikit kecewa, Azlan tetap yakin mampu menamatkan perlumbaan di atas podium.


"Kedudukan ini tidak menjejaskan peluang saya kerana tetap di barisan hadapan dan perlu bermula dengan baik pada perlumbaan akhir," kata Azlan.

Foto

KEYAKINAN Azlan memuncak.

"Permukaan litar hari ini sangat panas hingga mengganggu rentak saya. Setiap kali cuba untuk lebih laju, keadaan tayar tidak begitu selesa dan tidak dapat membantu. Akhirnya saya membuat keputusan untuk beraksi secara konsisten hingga tamat sesi kelayakan." Dalam kategori Underbone 115cc, selepas muncul pelumba terpantas sesi latihan bebas semalam, Mohd Amirul Ariff Musa terus memperagakan aksi konsisten apabila mencatatkan masa terpantas sesi kelayakan, 1:22.783s.


Pelumba GiVi Honda Yuzy Pachie Team itu mengetepikan juara keseluruhan musim 2012, Hadi Wijaya (R9 Racing Team), 1:22.974s manakala seorang lagi pelumba negara, Norizman Ismail (Harian Metro Y-TEQ SCK Honda Racing) ketiga, 1:23.292s.

"Cuaca sangat baik dan begitu sesuai untuk jentera saya., berbeza dengan keadaan petang semalam apabila kami terpaksa melakukan sesi latihan bebas kedua dalam keadaan litar yang agak licin. Saya harap cuaca esok sama seperti hari ini," kata Amirul.


"Jika dibanding dengan latihan bebas, tidak banyak perubahan saya lakukan, hanya sedikit pelarasan di bahagian suspensi jentera supaya lebih selesa. Ini membuktikan keupayaan jentera kami berada pada tahap terbaik.


Begitupun Amirul yang meraih tempat kedua pada Perlumbaan 2 ARRC di sini, tahun lalu mengambil pendekatan lebih waspada untuk aksi hari ini. "Saya tidak mahu terlalu yakin. Hadi masih antara pencabar utama musim ini dan aksinya semakin baik hari ini. "Saingan rakan senegara seperti gandingan Norizman dan Mohd Affendi Rosli juga tidak boleh diketepikan. Norizman memenangi Perlumbaan 2 di sini musim lalu dan saya perlu bekerja keras selain memilih strategi terbaik untuk menghadapi perlumbaan sebenar."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/20

Balotelli setaraf Obama

Posted: 20 Apr 2013 05:43 AM PDT

Milan: Mario Balotelli disenarai majalah TIME sebagai antara individu berpengaruh di dunia, biarpun penyerang AC MIlan itu digantung tiga perlawanan.

Balotelli kembali ke pangkuan Serie A dari Manchester City, Januari lalu ketika bergelut mencapai prestasi selepas berjaya meraih kejayaan dalam saingan Liga Perdana Inggeris musim lalu.


Sejak itu, pemain berusia 22 tahun itu kembali mendapat sentuhan berbisa tetapi penyenaraiannya dalam majalah berpengaruh itu bersama Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama, Pope Francis dan artis Beyonce mencetuskan kekecohan di media Itali.

Balotelli adalah satu-satunya pemain bolasepak dalam senarai itu dengan bintang NBA, LeBron James, pemain tenis Li Na dan atlet ski Lindsey Vonn adalah antara atlet yang turut tersenarai.


Ejen Balotelli, Mino Raiola, menegaskan pemilihan pemain bolasepak kontroversi itu adalah pilihan bijak dan bakal memberi inspirasi kepada sesiapa saja di seluruh dunia pada 2013 dan seterusnya.


"Saya tidak terkejut," kata Raiola. "TIME melihat sesuatu dalam dirinya yang tidak dapat dilihat orang lain.

"Dia boleh memberi pengaruh kepada lelaki, wanita dan kanak-kanak. Mario juga boleh memberi kesan di Itali dengan pelbagai cara, bermula dengan bagaimana isu perkauman boleh ditangani.


"Dia adalah seorang lelaki muda yang normal tetapi jelas sekali banyak tanggungjawab penting digalasnya sejak berusia 16 tahun." Selepas dijual pada harga 20 juta euro (RM79.2 juta), Balotelli membalas kepercayaan Milan dan Raiola yakin sahamnya akan terus naik.

"Ia satu pembelian yang berbaloi memandangkan Mario membalas pelaburan terhadapnya dengan persembahan hebat dan sikapnya juga semakin baik," kata Raiola.


"Tidak lama lagi dia akan menjadi tidak ternilai, bagaikan hasil seni yang indah." Begitupun Balotelli terus digantung untuk perlawanan penting menentang Juventus tetapi ahli lembaga Bianconeri, Pavel Nedved berharap penggantungan itu dibatalkan bagi memastikan kedua-dua pasukan membariskan pemain terbaik.


"Lebih baik jika kedua-dua pasukan mempunyai pemain yang lengkap, bukan saja untuk Milan tapi untuk semua," katanya.


"Jika penggantungan terhadap Balotelli dibatalkan, kita boleh menjangkakan perlawanan hebat antara kedua-dua pasukan tetapi jika dia tidak bermain sekalipun perlawanan tetap menarik."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/20

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat