{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


PERANGKAP NIKAH BATIN

Posted: 12 Apr 2013 01:43 PM PDT

"Mereka bentang sejadah dan duduk berdepan sambil berjabat tangan. Seorang daripada mereka menjadi jurunikah dengan melafazkan akad aneh. Antara lafaz itu ialah bersaksikan Allah, berwalikan malaikat di kiri dan kanan."

Demikian pendedahan wanita mahu dikenali sebagai Umi, 24, ketika menceritakan pengalamannya hadir untuk ditemu duga sebagai pembantu rumah, namun terperangkap dan menjalani acara 'nikah batin' sebelum dirogol majikannya.


Umi berkata, kejadian itu berlaku Februari lalu selepas dia terbaca iklan mencari pembantu rumah yang disiarkan di akhbar dan berminat dengan pekerjaan itu.

Tanpa sebarang prasangka buruk, Umi yang berasal dari utara tanah air berkata, dia menghubungi nombor telefon yang tertera pada iklan berkenaan sebelum datang ke ibu negara untuk menjalani sesi temu duga.


"Sebaik sampai di Pudu Sentral, saya dijemput seorang lelaki berusia 60-an yang memperkenalkan diri sebagai majikan sebelum dibawa ke sebuah hotel untuk bertemu pembantunya," katanya.


"Bila saya bertanya mengapa perlu ke hotel, dia memberitahu pembantunya menunggu untuk sesi temu duga," katanya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/13

Tiga beranak didakwa

Posted: 12 Apr 2013 01:40 PM PDT

Tiga beranak yang dituduh menganggotai kumpulan pengganas antara 11 individu dihadapkan ke Mahkamah Tinggi, di sini, semalam atas tuduhan melancarkan peperangan terhadap Yang di-Pertuan Agong.

Tertuduh, Salib Akhmad Emali bersama dua anaknya, Binhar dan Anwar serta lapan lain didakwa mengikut Seksyen 121 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati atau penjara seumur hidup jika sabit kesalahan.


Lapan lain, Virgilio Nemar Patulada @ Mohammad Alam Patulada, Aiman Radie, Ismail Yasin, Masir Aidin, Tani Lahad Dahi, Abdul Hadi Mawan, Al-Wazir Osman@Abdul dan Julham Rashid juga didakwa mengikut seksyen sama.

Semua warga asing itu turut menghadapi tuduhan menganggotai kumpulan pengganas dan didakwa mengikut Seksyen 130KA Kanun Keseksaan. Sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara seumur hidup.


Salib Ahmad turut menghadapi dua lagi pertuduhan iaitu merekrut orang lain sebagai anggota pengganas dan melindungi pengganas.


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/13

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat