{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Pelapis lebih menyerlah

Posted: 02 May 2013 02:32 PM PDT

Pemain pelapis bimbingan Hendrawan lebih menyerlah pada GP Emas Terbuka Malaysia apabila dua daripada tiga perseorangan lelaki negara yang beraksi di suku akhir semalam, mara ke separuh akhir, kejohanan yang berlangsung di Stadium Juara, Bukit Kiara.

Goh Soon Huat, 23, lebih dulu menempah tempat ke separuh akhir selepas menang ke atas pemain berpengalaman Hong Kong, Chan Yan Kit 21-17, 21-15.


Sebelum itu pada pusingan ketiga sebelah pagi, dia mengejutkan pemain nombor dua Thailand, Tanongsak Saensomboonsuk 21-18, 21-13.

"Ini pencapaian terbaik saya di kejohanan peringkat senior. Sebelum ini saya hanya melangkah ke suku akhir di GP Emas Terbuka India, tahun lalu," kata Soon Huat.


"Saya harap dapat ke final kerana saya beroleh keyakinan tinggi sepanjang menyertai kejohanan ini selepas kali pertama mengatasi Tanongsak, iaitu pemain ranking tertinggi pernah saya atasi," kata Soon Huat selepas mengenai kemenangan ke atas pemain nombor 25 dunia Thailand.


Iskandar Zulkarnain pula menang ke atas pemain India, RMV Gurusaidutt.

Hari ini dia akan berdepan Soon Huat, dengan satu slot final pasti menjadi milik Malaysia.


Begitupun Liew Daren kecundang kepada pemain muda China, Chen Yueken 10-21, 20-22, sekali gus tiada perseorangan elit negara beraksi di separuh akhir kali ini.

"Pada awalnya saya tidak dapat membaca permainannya, malah dia menang setiap permainan saya. Namun saya melakukan kesilapan mudah pada set kedua ketika saya sudah yakin untuk menang," kata Daren.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/03

Naim perlu timbang semula hasratnya

Posted: 02 May 2013 12:32 PM PDT

Presiden Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (PKBM), Datuk Abu Samah Wahab meminta Datuk Naim Mohamad menimbang semula hasratnya untuk meninggalkan badan induk berbasikal negara itu.

Naim yang menjadi Timbalan Presiden PKBM melahirkan hasratnya untuk meninggalkan persatuan terbabit apabila tempoh perkhidmatannya berakhir pada 2015, setahun sebelum berlangsung temasya Olimpik Rio di Brazil dengan skuad trek negara menjadi sandaran meraih emas pertama negara.


Abu Samah menjelaskan Naim dilihat sebagai antara calon pengganti dirinya selepas beliau sendiri turut meluahkan hasrat meninggalkan pucuk pimpinan persekutuan terbabit apabila mula mengisi jawatan terbabit sejak 1990.

"Memang saya mahu meninggalkan PKBM apabila tamat penggal ini. Bukan tiada orang lain yang mampu mengambilalih, namun Naim salah seorang yang berkemampuan kerana sudah lama menjadi orang nombor dua dan memahami apa diperlukan untuk melonjakkan persekutuan ke tahap lebih tinggi.


"Bukan tidak boleh digantikan dengan orang baru namun ia mungkin mengambil masa dalam membentuk individu terbabit. Masih terdapat masa panjang (sehingga 2015), jadi saya berharap beliau dapat mengubah hasratnya itu dan seandainya ia berlaku (mengubah fikiran) kami akan menerimanya dengan hati terbuka," kata Abu Samah.


Naim kelmarin menekankan hasratnya untuk tidak lagi bersama PKBM selepas penggal 2012-2015 berakhir.

Naim berkata usaha yang dilakukan untuk membawa balik pingat emas Sukan Olimpik 2012 terpaksa diba yar dengan harga mahal apabila turut menjejaskan tahap kesihatannya termasuk perlu menjalani pembedahan jantung, angioplasty. Beliau sebelum ini turut meletak jawatan sebagai pengurus skuad trek negara selepas kegagalan meraih pingat emas di London atas rasa tanggungjawabnya.


Ketiadaan Naim dalam mengurus skuad trek negara mencetuskan beberapa insiden menggemparkan di Kejohanan Lumba Basikal Asia (2012) di India baru-baru ini yang membabitkan isu seperti lagu NegaraKu dan menu makanan atlet bersaing.

Abu Samah berkata PKBM kini berada dalam landasan tepat dalam membangunkan sukan terbabit termasuk mendapat kerjasama penuh Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan agensi lain dalam merealisasikan impian membina velodrom tertutup pertama negara yang dijadualkan siap sebelum Olimpik Rio.


"Saya memahami beliau mungkin mempunyai komitmen seperti individu lain, namun saya berharap hasratnya itu dapat dipertimbangkan semula," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/03

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat