{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Hati

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Hati


Fesyen wanita Islam tak statik

Posted: 31 May 2013 08:10 AM PDT

Kepelbagaian fesyen Muslimah seperti blaus labuh, kardigan, skirt, seluar, gaun dan jubah kini memenuhi keperluan wanita bertudung kala berfesyen.

Malah, ia diserlahkan dengan kombinasi tudung jenis selendang atau potongan baju berhud yang kian popular kini.

Bukan saja mudah digayakan, ia juga memberi kelainan terutama bagi mereka yang gemar menggabungkan beberapa warna tudung pada satu masa.

Itulah yang cuba diketengahkan butik Saraya Zahret bagi memastikan fesyen wanita Muslimah tidak hanya tertumpu pada satu bentuk pilihan statik.

Foto

MENYERLAH dengan gaya kombinasi top Raven merah jambu, skirt coco mid ruffles dan selendang Ari Jenna bercorak.

Foto

CERIA dengan padanan blaus hitam Leona bersama kardigan Hoodie MacKenzie dan selendang.

Foto

SANTAI anggun dengan top Fahrenheit berhud berserta skirt Laurelia kelabu dan tudung syria tube Boston.

Foto

ANGGUN bersama baju peplum Philomena dan skirt Phedra.


Menurut pemilik butik berkenaan, Suriyati Daman, konsep suai padan menjadi pilihannya untuk ditonjolkan kepada pelanggan.


Baginya, konsep ini bukan saja menjimatkan malah setiap ceraian pakaian yang digunakan boleh diberikan sentuhan baru yang lebih moden jika kena dengan pilihan gayanya.

"Tidak perlu berbelanja lebih semata-mata ingin mendapatkan fesyen diingini kerana jika diberikan sedikit penambahan dan pengubahsuaian, ia mampu menyerlahkan kelebihan penampilan dengan gaya tersendiri.

"Jika tudung boleh digayakan secara bersahaja, begitu juga dengan pakaian. Jika skirt sedia ada masih baru, kita boleh dapatkan kombinasi blaus terkini berserta kardigan, begitu juga sebaliknya," katanya.

Idea untuk menghasilkan rekaan sebegini timbul melalui pemerhatian iaitu dengan menggabungkan beberapa bentuk sedia ada bagi menghasilkan gaya baru yang lebih menarik dan unik.

Menurutnya, apa yang ingin ditonjolkan kepada pelanggan melalui rekaan fesyen dihasilkannya adalah suatu kelainan agar jenama ini memiliki identiti sendiri sekali gus memberikan kepuasan bagi mereka yang gemar berfesyen.

Selain itu, butik berkenaan turut menyediakan koleksi pakaian kanak-kanak melalui jenama Tweenkle Zahret. Untuk mereka yang ingin mendapatkan fesyen terkini pada harga ekonomi, ada pula jenama From Jenna To Jo.

Tidak ketinggalan disediakan rekaan terkini melalui rangkaian Fabulosity With Curves (FWC Zahret) untuk saiz berbeza daripada biasa.

Tip gaya:

  • Bagi mereka yang memiliki badan agak berisi, skirt yang digayakan perlu mengikut bentuk tubuh iaitu ketat di bahagian paha dan kembang di bawahnya.

    Untuk baju pula, pilihan baju labuh lebih sesuai kerana ia mampu menonjolkan ilusi ramping pada diri ketika bergaya.

  • Harus diingatkan pemilihan gaya berfesyen bukan sekadar mengikut trend terkini tetapi juga kesesuaian diri dengan padanan busana agar tidak kelihatan pelik.

    Terima kasih:

  • Butik Saraya Zahret Collection
  • G-11 Seri Bangi, Jalan 8/35 Seksyen 8, Bandar Baru Bangiw
  • Tatarias: Ajalm Bridal House
  • 45G, Jalan Pju 5/20E, The Strand Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor/ (03-61508836) / www.sarayazahret.com.
  • No A-1, Tingkat Atas, Bazar Mains, Jalan Dato' Abdul Rahman, Seremban (Facebook - Ajam Make Over) Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/31
  • Sasar 200 jenama pakaian

    Posted: 31 May 2013 07:26 AM PDT

    Dikenali lantaran aura dalam rekaan, kualiti serta tidak meninggalkan unsur tradisi dalam penghasilan busana, pereka muda berbakat besar Jovian Man–dagie melangkah ke hadapan dengan jalinan kerjasama bersama FashionValet.

    Kerjasama itu menyaksikan penghasilan pakaian sedia dipakai JLuxe berpotongan peplum yang sarat bersulam, baju kurung moden serta kebaya untuk wanita daripada semua golongan.

    Penggunaan fabrik polos nyata memberi kelebihan kepada Jovian kerana dia bijak menjalinkan sulaman serta manik pada bahagian tertentu seperti bahu, tangan dan dada sekali gus mencetuskan keanggunan tersendiri. Menggunakan fabrik bermutu seperti sifon dan renda, pereka ini menambah kemasan pada bahagian pinggang menerusi potongan peplum dipadankan skirt.

    Bagi membolehkan wanita daripada pelbagai bentuk tubuh menikmati koleksi yang mereka inginkan, setiap helaian didatangkan dalam ukuran daripada XXS sehingga XXL, antara RM380 hingga RM500.


    Untuk wanita Muslimah, pengenalan jenama JHijab antara tarikan kepada wanita bertudung kerana setiap selendang didatang–kan dalam pelbagai warna memikat.


    Antaranya rona pastel yang boleh disesuaikan dengan semua baju serta warna terang untuk mereka yang ingin tampil ceria. Setiap helaian berharga RM99 sama ada selendang mahupun tudung. Bagi menambah keceriaan, tudung bersulam manik memberikan keanggunan kepada wanita.

    FashionValet, kedai dalam talian terkenal untuk wanita kini memasarkan lebih daripada 200 jenama tempatan dan antarabangsa di rantau Asia Timur. Matlamat utama FashionValet adalah untuk menjadi platform bagi jenama tempatan meningkatkan diri mereka serta membolehkan pembeli mendapatkan baju berjenama pada harga berpatutan.

    JHijab kini berada dalam pasaran FashionValet sejak pertengahan Mei lalu.

    Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/31

    Leave a Reply

    Raja Alias

    Segamat

    Kuantan

    G. Musang

    Trolak

    J. Bahru

    Terengganu

    Mempaga

    A. Setar

    Jengka

    Sahabat