{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Dalam Negeri

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Dalam Negeri


Draf SOP keselamatan JKDM akan lulus dalam masa terdekat

Posted: 30 May 2013 01:15 AM PDT

PUTRAJAYA 30 Mei - Draf standard prosedur operasi (SOP) keselamatan pegawai dan bangunan Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) bakal diluluskan dalam masa terdekat bagi memantapkan langkah keselamatan sedia ada.

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan berkata, cadangan SOP itu telah dibentangkan dalam Mesyuarat Pembangunan JKDM SeMalaysia Ke-71 pada 8 dan 10 Mei lalu.

Beliau berkata, terdapat tiga perkara terkandung dalam SOP itu dengan yang pertama melibatkan pendekatan mewujudkan dua buah pasukan tindakan kecemasan di setiap negeri.

Perkara kedua, tambahnya, menyediakan prosedur pengendalian pengiring dan kawalan untuk menjaga keselamatan pegawai tertinggi jabatan melibatkan gred tertentu.

Perkara ketiga pula melibatkan keselamatan bangunan dan kuarters JKDM dan ini termasuklah memasang pengimbas kerana risiko keselamatan yang dihadapi pegawai semakin tinggi," katanya dalam sidang akhbar selepas mengadakan lawatan ke JKDM, di sini hari ini. - UTUSAN

Jangan heret istana dalam tulisan media sosial-Istana Selangor

Posted: 30 May 2013 01:13 AM PDT

KLANG 30 Mei - Setiausaha Sulit kepada Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani mengingatkan pengamal media sosial termasuk blog agar tidak mengheret pihak istana terutama Sultan Selangor, dalam apa juga perkara tanpa siasatan terlebih dahulu, bagi mengelakkan tanggapan salah rakyat terhadap baginda.

Beliau menafikan dakwaan yang mengatakan kelewatan pelantikan Anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Selangor adalah disebabkan untuk memenuhi kehendak Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Mohamad Munir berkata kelewatan berlaku kerana Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hanya menghadap Sultan Selangor pada Isnin lepas bagi mendapat perkenan baginda berhubung senarai calon anggota Exco.

"Oleh itu, tidaklah benar tohmahan yang menyatakan kelewatan pelantikan Exco Selangor disebabkan untuk memenuhi kehendak Sultan Selangor," katanya dalam satu kenyataan hari ini. - BERNAMA

Susur di Jalan Cheras ditutup tujuh bulan

Posted: 30 May 2013 12:29 AM PDT

KUALA LUMPUR 30 Mei - Susur jalan dari Taman Mutiara Barat ke Jalan Cheras (hala Kuala Lumpur), akan ditutup sementara selama tujuh bulan bermula Sabtu ini.

Mass Rapid Transit Corporation (MRT Corp) dalam kenyataan hari ini berkata, sebelum ini laluan tersebut telah ditutup mulai 10 Feb hingga 11 Mei lepas.

Pengguna dari Jalan Dato" Haji Harun dinasihat menggunakan laluan alternatif Jalan Mutiara Raya untuk memasuki Jalan Cheras.

Sementara itu, susur jalan dari Jalan Cheras berhampiran Taman Segar (hala Kajang) menuju ke Taman Cheras Hartamas dan lorong kecemasan di Jalan Cheras sepanjang enam meter akan ditutup sebahagiannya selama 30 hari bermula Sabtu.

Penutupan itu adalah bagi memudahkan pemindahan utiliti dan kerja pemindahan tiang MRT, menurut kenyataan itu.

MRT Corp akan meletakkan halangan keselamatan dan kon trafik di kawasan pembinaan bagi memastikan pengguna jalan raya diberi amaran awal mengenai kerja yang sedang dijalankan. - BERNAMA

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat