{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online


UMNO parti terkuat dalam PRU-13

Posted:

UMNO parti terkuat dalam PRU-13

UMNO parti terkuat dalam PRU-13

31/05/2013 8:14pm

KUALA LUMPUR - UMNO merupakan parti terkuat dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) kerana berjaya berjaya menambah sebanyak 88 kerusi berbanding cuma 79 pada PRU-12.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, UMNO merupakan parti tunggal berjaya menyamai jumlah kerusi yang diperolehi tiga parti pembangkang.

"Undi UMNO turut meningkat sebanyak 30 peratus dan kita juga berjaya merampas kembali Perak dan Kedah," kata ketika sidang media selepas Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di sini hari ini.

Najib yang juga merupakan Presiden UMNO menjelaskan, parti itu akan terus berjuang untuk rakyat dan berusaha mengukuhkan kedudukan pada pilihan raya akan datang.

Sehubungan itu, beliau turut menerima cadangan daripada Jawatan Kuasa Pengurusan UMNO yang dipengerusikan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

"Kita akan kaji semula pentadbiran di ibu pejabat UMNO dan wujudkan bidang pengkhususan seperti penyelidikan, latihan, media sosial dan penerangan," ujar beliau.

Tambahnya, pentadbiran akan disusun semula sesuai dengan tenaga profesional dan kakitangan sepenuh masa supaya dapat memberi tumpuan untuk menyampaikan mesej dan arahan yang lebih berkesan. - KOSMO!

Lima keluarga tinggal sehelai sepinggang

Posted:

Lima keluarga tinggal sehelai sepinggang

Lima keluarga tinggal sehelai sepinggang

31/05/2013 8:01pm

DUNGUN - Lima keluarga tinggal sehelai sepinggang apabila lima buah rumah separuh kekal dua tingkat di Kampung Che Lijah di sini, hangus dalam kebakaran hari ini.

Kejadian yang berlaku pukul 10.15 pagi itu memusnahkan rumah Ahmad Adam, 55; Rashid Ibrahim, 44; Jamil Abdullah, 53; Mohd Yusof, 52; dan Amin Kasim, 49.

Penolong Pengarah Operasi Bomba negeri, Zulkhairul Mohd. Razilah berkata, pihaknya menerima panggilan kira-kira jam 10.20 pagi dan tiba di tempat kejadian lima minit kemudian.

"Tiga jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Dungun serta Paka digegaskan ke tempat kejadian dan operasi memadam kebakaran turut dibantu pasukan bomba sukarela Ketengah Jaya, Jabatan Pertahanan Awam selain anggota kawasan Rukun Tetangga," katanya kepada Bernama, di sini.

Menurutnya kebakaran dipercayai berpunca dari rumah milik Ahmad sebelum merebak ke rumah berdekatan. - Bernama

Kuala Lumpur meningkat dalam kedudukan Indeks Bandar Raya Global MasterCard

Posted:

Kuala Lumpur meningkat dalam kedudukan Indeks Bandar Raya Global MasterCard

Kuala Lumpur meningkat dalam kedudukan Indeks Bandar Raya Global MasterCard

31/05/2013 7:33pm

KUALA LUMPUR - Kuala Lumpur meningkat dua anak tangga ke tempat kelapan tahun ini dalam Indeks Bandar Raya Destinasi Global MasterCard, berdasarkan ketibaan pelawat antarabangsa pada 2013.

MasterCard dalam satu kenyataan hari ini berkata, ibu negara Malaysia yang sebelum ini berada pada kedudukan ke-10 mengetepikan bandar raya terkemuka seperti Barcelona, Shanghai, Tokyo dan Los Angeles.

"Pada tahun akan datang, Kuala Lumpur menganggarkan kadar pertumbuhan akan meningkat 3.9 peratus dari segi ketibaan pelawat antarabangsa dan 17.9 peratus peningkatan dalam jumlah perbelanjaan pelancong," katanya.

Antara negara di Asia, Kuala Lumpur menduduki tempat ketiga, mengatasi bandar raya maju seperti Hong Kong, Seoul, Tokyo, Taipei, Beijing dan Guangzhou.

"Kuala Lumpur dijangka menerima 9.2 juta pelawat antarabangsa yang menginap tahun ini, peningkatan kira-kira 12 peratus berbanding 8.1 juta pelawat tahun lepas," katanya.

Ia berkata, lima bandar raya penghantar paling penting kepada Kuala Lumpur ialah Singapura, Jakarta, Bangkok, Melbourne dan Manila. - Bernama

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat