{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Pahang = 60,000 Johor DT = tiada

Posted: 30 May 2013 10:07 AM PDT

Kelana Jaya: Sebanyak 80,000 keping tiket akan dicetak untuk aksi perlawanan separuh akhir kedua Piala FA membabitkan Pahang menentang Johor Darul Takzim di Stadium Nasional Bukit Jalil malam esok.

Perkembangan terbabit diumum Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dengan Persatuan Bolasepak Negeri Pahang (PBNP) yang bertindak sebagai tuan rumah diperuntukkan 60,000 keping tiket manakala bakinya akan dijual di Stadium Nasional bermula jam 9 pagi ini.


Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ) pula membuat permohonan kepada PBNP untuk mendapatkan 40,000 keping tiket bagi membolehkan penyokong Johor DT hadir menyaksikan perlawanan terbabit yang dibatalkan sebelum ini.

"Kami minta 40,000 tiket kerana menjangkakan penyokong Harimau Selatan akan membanjiri Stadium Nasional dan diharap ia mendapat kerjasama PBNP," kata Setiausaha Kehormat Mohd Fahmy Yahya.


Namun hasrat PBNJ mendapatkan jumlah tiket itu memerlukan kelulusan PBNP selepas badan induk bolasepak negeri berhasrat membawa seramai mungkin penyokong Pahang ke Bukit Jalil.


"Kami perlu bermesyuarat terlebih dulu sebelum meluluskan jumlah dipohon PBNJ kerana keutamaan kami sudah pasti untuk penyokong Pahang. Kami akan mula menjual tiket bermula esok (hari ini) di Kuantan dan Temerloh. Berdasarkan sokongan ditunjukkan, saya yakin kami mampu mendapatkan 60,000 penyokong," kata Naib Presiden PBNP, Datuk Akbar VV Abu.

Foto

KEKECOHAN penonton punca perlawanan ditukar ke Stadium Bukit Jalil.

Akbar dan Fahmy turut melahirkan keyakinan satu suasana lebih baik membabitkan penyokong Pahang dan Johor DT dengan rekod kedua-dua penyokong pasukan tidak pernah mencetuskan masalah sebelum ini.


Bagaimanapun kehadiran penyokong di Stadium Bukit Jalil akan mendapat kawalan anggota polis dengan pemeriksaan ketat dijalankan di semua pintu masuk selain pemeriksaan dari masa ke semasa di dalam stadium.

"Kita akan membuat persiapan mencukupi dan memastikan keselamatan di Bukit Jalil terjamin. Kami memiliki anggota mencukupi untuk mengawal keadaan dan saya minta kerjasama penonton supaya perlawanan dapat berlangsung dengan lancar," kata Ketua Polis Daerah Cheras ACP Mohan Singh Tara Singh.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/31

Keputusan mengejut

Posted: 30 May 2013 09:49 AM PDT

Kuala Lumpur: Pengurusan skuad negara membuat keputusan mengejut apabila menggugurkan dua pemain senior, S Kumar dan Muhamad Amin Rahim daripada menyertai siri empat perlawanan persahabatan bertaraf dunia di Afrika Selatan pada 2 hingga 12 Jun ini.

Menurut kenyataan Konfederasi Hoki Malaysia (MHC) semalam, Kumar yang juga penjaga gol utama skuad negara direhatkan daripada menyertai siri jelajah ke Afrika Selatan kerana baru saja kembali dari Amsterdam, Belanda kerana menjalani latihan seminggu bersama jurulatih berpengalaman Martijn Drijver.


"Dia meneruskan latihan bersama jurulatih penjaga gol skuad negara M Nadarajan," menurut kenyataan itu.

Tapi seorang lagi penjaga gawang skuad negara Roslan Jamaluddin yang turut bersama Kumar di Amsterdam, tersenarai untuk ke Afrika Selatan itu.


Pakar pukulan sudut penalti negara Muhamad Amin pula digugurkan kerana urusan peribadi.


Selain Kumar dan Muhamad Amin, empat lagi pemain yang digugurkan daripada keseluruhan 26 pemain negara ialah Azreen Rizal Nasir, Jivan Mohan, Muhamad Ramadan Rosli dan Norhizzat Sumantri.

Bermakna, ketua jurulatih Paul Revington hanya membawa 20 pemain untuk empat perlawanan bertemu Afrika Selatan, lawan diundi dalam satu kumpulan bersama skuad negara pada separuh akhir Liga Dunia di Johor Bahru dari 29 Jun hingga 7 Julai.


Kumar, Muhamad Amin serta barisan pemain digugurkan masih berpeluang diletakkan dalam senarai akhir pemain yang akan mewakili negara untuk kempen di Johor Bahru menerusi satu lagi pengumuman rasmi kelak. Bagaimanapun Revington berkata, Kumar tetap akan menyertai skuad negara hari ini dan esok untuk baki dua perlawanan persahabatan bertemu China Liaoning Province. "Kumar dan Roslan sudah kembali dan hampir pasti diturunkan pada dua perlawanan ini.

"Saya juga tidak sabar menanti kehadiran mereka dalam pasukan," katanya.


Dua perlawanan persahabatan sebelum ini menyaksikan Kairulnizam Ibrahim menggantikan tempat Kumar dan Roslan.


Skuad negara sudah mencatat dua kemenangan, 2-1 dan 4-2 ke atas juara keseluruhan wilayah China itu yang rata-ratanya dibarisi pemain kebangsaan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/31

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat