{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Felda jelai - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

Felda jelai - Google Blog Search


Blog Felda: <b>Felda jelai</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2013 09:22 PM PDT

20 Februari 2012 - 8.24 am

Bila dengar tajuk tu, macam la jauh sangat Jelai tu kan.. Padahal dalam area Gemas je.. :P

Semalam aku jadi driver untuk tukang mekap feymes iaitu Manjer kat Felda Jelai, Gemas. Kitorang gi bertiga, sekali ngan Ita. So sampai je sana, diorang pun gi la mekap, dan aku tido dalam kete.. Bila dah siap, kitorang pun gerak balik.. Eh? Macam tu je? Hahaha!! Tak laaaa.. Ade sesuatu berlaku masa kitorang balik tuh..

Proses mekap2 tu berlaku kat masjid, so ramai la yang parking kat area masjid tuh.. So bila selesai mekap, kereta2 tu pun start gerak ke rumah pengantin.. Oleh sebab kitorang malas nak makan kat rumah pengantin, so kitorang pun tunggu semua orang dah keluar dari masjid tu, baru kitorang gerak..

Nak dijadikan cerita, ada sekor sebuah lagi kereta (Proton Exora) yang tak gerak lagi, so aku pun malas nak ambik port, terus drive away (gitu) dari masjid.. Then Exora tu pun gerak ikut kitorang.. Aku terfikir, mungkin Exora ni ingat aku nak gi rumah pengantin. Tapi kitorang buat tak tau je la sebab mungkin jalan tu sehala ngan jalan keluar dari Jelai tuh.. Tapi makin jauh dia follow kitorang, makin aku sure dia sebenarnya ikut kitorang sebab ingatkan kitorang nak gi kenduri.. Sampai la kat simpang Exit tu, baru la Exora tu berhenti dan komfem la memang dia follow.. Hahaha!! Sian dia..

Ok, tu je yang berlaku.. Walaupun tak best mana, tapi kitorang bantai gelak dalam kete.. Then sampai pekan Gemas, makan KFC, Manjer belanje!!

 Macam biasa, aku order Nasi Ayam.. Aku suka sebab ade nasik.

Kitorang lepak kat KFC tu agak lama, snap2 pic dan bergelak ketawa kuat giler tanpa mempedulikan orang lain.. Hahaha!! Siap gelakkan staf KFC yang agak 'blur'.. Hahaha!! Sian budak tuh.. Then lepas habis lepak dalam 2 jam kat KFC tuh, kitorang gerak balik.. Sampai je Segamat, kitorang singgah makan cendol lak.. Manjer belanje lagi..

Semangkuk RM1.50 yer.. Tapi best!!

Lepas tu baru kitorang balik Muadzam.. Sambil borak2, gelak2, karox2, akhirnya sampai la Muadzam.. Penat gak drive.. Tapi aku agak berbangga sebab ni first time aku drive kete auto.. Hahaha!! Ingatkan susah.. Rupenye senang nak mampos giler!! :)

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat