{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Padah tarik duit

Posted: 18 May 2013 10:17 AM PDT

Medan (Indonesia): "Apabila saya genggam al-Quran itu (al-Quran mini atau turut dipanggil al-Quran Istanbul) dan minta kawan tetak tangan dengan parang, tangan saya langsung tak cedera," kata lelaki Malaysia yang hanya mahu dikenali sebagai Cik Mat.

Lebih menarik minatnya apabila penjual barangan antik dari Bandar Polonia, di sini, yang memiliki al-Quran berkenaan dikenali sebagai Haji Hasbul mendakwa 'kitab' mini itu juga boleh dijadikan ibu duit dalam upacara tarik duit.

"Haji Hasbul mendakwa kalau upacara tarik duit itu berjaya, saya mampu memperoleh sehingga 500 bilion rupiah (RM160 juta)," kata kontraktor berusia 43 tahun berasal dari Kedah ini.

Terpengaruh dengan keistimewaan itu, dia terus membeli al-Quran mini berkenaan dua tahun lalu, dengan harga 130 juta rupiah (kira-kira RM40,000).

Foto

Al-Quran mini yang turut dipanggil al-Quran Istanbul yang menjadi punca rakyat Malaysia meringkuk di penjara Medan, Indonesia.


Sejak itu, bermula episod hitam dalam hidupnya apabila Cik Mat bukan saja terus menanggung rugi, malah terpaksa meringkuk di penjara di sini selama dua tahun.

Dapatkan akhbar Metro Ahad untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/19

Maut didera suami

Posted: 18 May 2013 10:04 AM PDT

Kuala Lumpur: Dipijak di muka dan dicucuh dengan api rokok hingga mati. Begitulah nasib malang menimpa seorang ibu kepada empat anak, termasuk seorang kelainan upaya, di Kampung Bahagia, Jalan Puchong, di sini, kelmarin.

Lebih memilukan, wanita itu, Nurhidayah A Ghani, 29, dipercayai diperlakukan sedemikian oleh suaminya berusia 39 tahun yang dikahwini 11 tahun lalu.

Menceritakan kejadian itu, kakak mangsa, Ummi Kalsom berkata, adiknya menerima nasib malang selepas melahirkan anak sulung yang kini berusia 10 tahun dan kurang upaya.

"Keadaan anak sulung mereka bukan penyebab utama arwah dibelasah, namun tabiat suaminya yang ketagih dadah dan arak selain panas baran menyebabkan adik saya menjadi mangsa belasahannya.

Foto

TINGGAL kenangan gambar Nurhidayah bersama suami dan anak.


"Arwah sering melarikan diri ke rumah keluarga di Kampung Muhibah, Jalan Puchong, namun suaminya pandai memujuk dan membawanya pulang ke rumah" katanya ketika ditemui di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), semalam.

Dapatkan akhbar Metro Ahad untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/19

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat