{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Global

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Global


Aktor menggigil diacu pistol

Posted: 18 May 2013 07:31 AM PDT

Cannes (Perancis): Aktor pemenang Oscar, Christopher Waltz mengakui dia menggigil ketakutan ketika seorang lelaki tidak dikenali mengacu pistol ke arahnya dan mengancam untuk meletupkan studio ketika pelakon terbabit diwawancara secara langsung.

Waltz - memenangi Oscar untuk watak dalam dua filem arahan Quentin Tarantino - sedang diwawancara bersama seorang lagi aktor, Daniel Auteuil, apabila kedengaran dua das tembakan dilepaskan.


Rakaman detik itu menunjukkan penonton panik bertempiaran lari ketika pengawal keselamatan bergegas membawa Waltz dan Auteuil turun dari pentas. Bercakap kepada Daily Mail, Waltz memberitahu, untuk beberapa detik dia cemas dan bimbang dengan keselamatannya.

"Saya antara panel yang berada di pentas Studio Canal di tepi pantai apabila seorang lelaki mengacukan senjata api.


"Saya rasa senjata itu pistol dan dia melepaskan tembakan tetapi nasib baik tidak mengenai saya.


"Kemudian lelaki terbabit menjerit kepada saya dengan mengatakan dia ada bom tangan," katanya ketika ditemui.

Foto

ANGGOTA keselamatan menahan penyerang terbabit.

Foto

WALTZ (kanan) dibawa ke tempat selamat.

Bagaimanapun, tiada sebarang kecederaan berlaku apabila anggota keselamatan bertindak pantas menahan penyerang terbabit. Waltz berkata, dia tidak tahu atau mengenali lelaki yang cuba menembaknya itu.


Sementara itu, saksi Arthur Laiguesse berkata, pengawal melompat melepasi penghadang dan menerpa penyerang sebelum menolaknya ke tanah. Tidak lama kemudian, katanya, polis tiba dan memberitahu semua orang agar pergi dari situ kerana mungkin ada bom.

Selepas diperiksa, polis mengesahkan lelaki terbabit hanya membawa pistol, bom dan pisau palsu.


Jurucakap polis berkata, lelaki terbabit dipercayai mengalami gangguan mental.


Pengacara rancangan France 24, Michel Denisot pula berkata, sejurus sebelum melepaskan tembakan, suspek berbisik kepada wanita di sebelahnya supaya pergi dari situ. - Daily Mail

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/18

Pekerja kian kreatif beri alasan tidak mahu datang kerja

Posted: 18 May 2013 07:23 AM PDT

London: Kajian yang dijalankan ke atas 1,000 pekerja dan 1,000 majikan menunjukkan kreativiti seseorang untuk memberi alasan semakin berkembang.

Dalam kaji selidik itu, beberapa alasan pelik pernah dikemukakan seseorang pekerja untuk ponteng, termasuk kaki tercedera kerana dihempap tin kadang, brek tangan kereta rosak dan anjing peliharaan bergaduh.


Seorang pekerja didapati menghubungi pengurusnya dan meminta cuti kerana ibunya 'meninggal dunia' - dan didapati untuk kali kedua.

Kajian berkenaan juga mendapati, ada pekerja sanggup mengaku cedera ketika melakukan hubungan seks dan memohon supaya dibenarkan untuk tidak datang ke tempat kerja.


Sementara itu, keputusan kajian sama juga menunjukkan enam daripada 10 majikan tidak mempercayai pekerja mereka yang mengaku sakit sebagai alasan untuk tidak bekerja.


Menurut kajian itu, beberapa alasan, seperti muntah melampau, dijangkiti virus dan sakit perut didapati lebih diyakini oleh majikan mereka. Dua pertiga majikan pula mahu pekerja mereka yang uzur supaya menghubungi pejabat sendiri dan enggan melayan penjelasan melalui e-mel atau mesej pesanan ringkas. Menurut kajian berkenaan, secara purata menunjukkan seseorang pekerja akan menipu empat kali sepanjang tempoh berkhidmat di sesuatu tempat kerja dengan alasan sakit atau demam sebagai faktor paling popular digunakan. - Daily Mail

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/18

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat