{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Keletihan punca aksi tak menarik

Posted: 19 May 2013 09:09 AM PDT

Kota Bharu: Ketua jurulatih Kelantan, Bojan Hodak menyifatkan pemainnya keletihan kerana terpaksa mengharungi perlawanan paling banyak di dunia dalam tempoh satu setengah bulan sehingga mengakibatkan mereka kurang cemerlang ketika berdepan Selangor dalam aksi Liga Super di Stadium Sultan Muhammad IV, kelmarin.

Malah, jurulatih dari Crotia itu berpendapat, pasukan Selangor yang dikendalikan Irfan Bakti Abu Salim turut menerima tekanan sama sekali gus menyebabkan sekadar mampu berkongsi satu mata selepas mencatat keputusan seri 1-1.


Hodak berkata, aksi yang dipamerkan anak buahnya di luar kemampuan sebenar anak didiknya dan mereka banyak melakukan kesilapan sehingga gagal mengutip mata penuh.

"Saya fikir secara teknikal ia perlawanan yang lemah dan penuh dengan kesilapan. Ini kerana kedua-dua pasukan (Kelantan dan Selangor) mengharungi perlawanan terbanyak di dunia dalam tempoh satu setengah bulan kebelakangan ini.


"Jadi, jika kita mahu lihat perlawanan bagus dan berkualiti mereka (pemain) perlu mendapat rehat secukupnya," katanya ketika ditemui selepas perlawanan, kelmarin.


Hodak tanpa berselindung turut menyuarakan kekecewaannya terhadap prestasi tidak menentu pemain baru, Ahmad Fakri Saarani meskipun sudah diberi kepercayaan untuk berada dalam kesebelasan utama.

Foto

PEMAIN Kelantan, Indra Putra (tengah) membuat percubaan ke pintu gol.

Katanya, dia tidak tahu apakah punca bekas pemain kelab divisyen tiga Portugal, Atletico SC itu gagal mengekalkan prestasinya, namun akan membincangkan perkara berkenaan dengan pemain terbabit dalam masa terdekat.


"Saya tidak pasti apa masalah dia (Ahmad Fakri) sehingga gagal memberikan aksi terbaik. Ia dapat dilihat dengan jelas apabila bermain di sini (Kota Bharu) dan saya juga tidak tahu sama ada bermain di depan penyokong sendiri memberi tekanan kepadanya.

"Saya mungkin perlu bercakap dengan dia dan bertanya punca dia gagal memberikan aksi terbaik. Apa yang saya lihat dia bagus ketika latihan dan dapat bermain lebih baik di tempat lawan berbanding di tempat sendiri.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/19

Azam, Woan Yi gah

Posted: 19 May 2013 09:05 AM PDT

Kuantan: Dua pelari pecut Melaka menyapu bersih acara final 100 meter lelaki 18 (L18) dan lelaki 15 (L15) pada Kejohanan Padang dan Balapan Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Malaysia (MSSM) ke-55 di Stadium Darulmakmur, Kuantan, semalam.

Muhammad Azam Masri menepati jangkaan apabila mengungguli acara 100m L18 dengan mencatat rekod peribadi terbaik, 10.87s diikuti rakan sepasukan, Badrul Hisyam Abdul Manap dan pelari dari MSS Selangor, Muhammad Hafiz Razali, sekadar melakukan 11.07s.


Sekalipun kaki kanan berbalut akibat kesakitan otot, pelari Sekolah Sains Sukan Melaka itu mempamer pecutan mantap dari awal hingga garisan meninggalkan tujuh pencabar lain.

"Kejayaan ini begitu manis kerana mencatat masa peribadi terbaik selepas beberapa percubaan sebelum ini tidak berhasil. Fokus sekarang memperbaiki catatan masa dan berharap dapat menyertai kontinjen olahraga Malaysia selepas ini," katanya. Rekod acara 100m lelaki 18 masih dipegang pelari Sabah, Rayzam Shah Sofian pada MSSM 2006 dengan 10.57s. Sekalipun membuat permulaan kurang baik, Asnawi bangkit mempamer pecutan bertenaga pada 50m terakhir memenangi 100m L15, meninggalkan pencabar utama dari Sabah, Ibrahim Saldam (11.30s) dan Andian Ijau Collin dari Sarawak (11.34s). Dalam acara 100m L 12, Danial Luqman Khairul Nizam dan Shahrul Aiman mencerikan kontinjen MSS Pahang apabila meraih pingat emas dan perak acara itu dengan tempat ketiga menjadi milik pelari Terengganu, Luqman Hakim Sairu. Danial mencatat masa 11.74s.


Danial berkata, dia gembira selepas mengambil keputusan mencuba acara 100m apabila dicadangkan jurulatih balapan MSS Pahang, Ismin Hakim.


"Bertukar acara daripada pemain bola sepak kepada olahraga memang berbaloi. Saya dapat membalas kepercayaan diberikan kontinjen Tok Gajah dan berharap meneruskan aksi cemerlang dalam acara saya gemari ini dan berlatih di Bukit Jalil bersama senior," katanya yang menuntut di Sekolah Kebangsaan Kota Gelanggi, Kuala Lipis.

Pelari Perak, Kang Woan Yi memenangi 100m perempuan (P18) dengan masa 12.41s manakala P15 dimenangi pelari Sarawak, Norris Foo dengan masa 12.45s dan P12, Nor Aliyah Abdul Rahman, 13.38s.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/19

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat