{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Sahabat akhir hayat

Posted: 20 May 2013 12:48 PM PDT

Hulu Selangor: "Anak saya dan Addin adalah rakan baik sejak di bangku sekolah, malah mereka menuntut dan tinggal sebilik di universiti sama dan kini, mereka juga mati bersama," kata ibu Muhammad Omar Hamzah Zulkifli, Rohani Zaini, 50, ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Kuala Kubu Bahru (KKB), di sini, semalam.

Omar Hamzah, 19, dan dua lagi rakannya, Muhammad Addin Firdaus Rashidi, 19, Muhammad Hilal Mohd Isa, 19, maut manakala seorang lagi rakan mereka, Mohamad Nazren Kamisan, 19, parah selepas kereta dinaiki mereka bertembung sebuah lori di Kilometer 7.9 Jalan Hamzah, di sini, jam 10.50 pagi. Pemandu lori berkenaan yang dikenali sebagai N Sivasalagaram, 34, parah.

Katanya, arwah anaknya adalah anak ketiga daripada empat beradik dan menunggu tawaran masuk ke universiti selepas tamat kursus di Pusat Asasi Sains Universiti Malaya (UM).

"Mereka berdua rapat sejak kecil, malah tinggal sebilik ketika menuntut di UM," katanya.

Foto

ANGGOTA bomba dan penyelamat bertungkus-lumus mengeluarkan mangsa yang tersepit dalam kenderaan.


Bagi ibu Muhamad Addin Firdaus Rashidi, Fauziah Ismail, 47, berkata, arwah anak yang soleh dan dia hanya mendapat tahu mengenai kejadian itu pada jam 2.45 petang.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/21

Bertempiaran lari masuk semak

Posted: 20 May 2013 12:33 PM PDT

Kepala Batas: Berlagak dan selalu bercakap besar adalah antara sikap buruk sering ditunjukkan buruh binaan yang mendakwa mempunyai kad pelarian Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Pelarian (UNHCR) di satu kawasan tapak pembinaan di Bertam.

Seorang peniaga mendedahkan terdapat sekumpulan pemegang kad pelarian dari Myanmar itu mendakwa pihak berkuasa di Malaysia tidak akan mengambil tindakan terhadap mereka.

Dakwa mereka, pihak berkuasa Malaysia tidak mempunyai kuasa untuk bertindak kerana kumpulan itu mempunyai kad UNHCR yang dikeluarkan oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan membolehkan mereka tinggal di negara ini.

Kumpulan itu turut mendakwa mereka bebas melakukan apa saja dan tiada siapa boleh mengganggu sebab 'kebal' kerana mempunyai kad pelarian berkenaan.

Foto

WARGA Myanmar yang ditahan dikawal anggota imigresen.


Bagaimanapun beberapa warga Myanmar, termasuk seorang wanita yang didakwa selalu berlagak kerana memiliki kad pelarian itu bertempiaran lari selepas menyedari kehadiran 30 pegawai dan anggota Jabatan Imigresen Pulau Pinang di tapak pembinaan terbabit jam 12 tengah hari semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/21

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat