{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Liga Juara-Juara penting

Posted: 20 May 2013 10:08 AM PDT

London: Pengurus Arsenal Arsene Wenger percaya kejayaan menempah tempat ke Liga Juara-Juara musim depan amat penting untuk kelab itu memancing ramai pemain terbaik.

Gol tunggal Laurent Koscielny membantu Gunners menewaskan Newcastle, 1-0 untuk menamatkan cabaran Liga Perdana musim ini di tangga keempat.


"Layak ke Liga Juara-Juara memudahkan kami menarik minat pemain menyertai kelab ini. Dalam tiga bulan terakhir, kami beraksi dengan konsisten," katanya.

Wenger mempunyai peruntukan besar untuk dibelanjakan pada musim panas ini dan beliau berkata, tarikan beraksi dalam liga terbaik di Eropah akan memberi kelebihan kepada mereka membentuk semula skuad terbaik.


"Kami menang setiap perlawanan di tempat lawan dan ia meningkatkan keyakinan untuk memulakan saingan musim depan," kata pengendali dari Perancis itu.


"Kami perlukan kestabilan dan kekuatan dalam pasukan ini kerana banyak pasukan lain membuat pelaburan besar. Saingan makin sukar dan tidak ramai pemain hebat berbanding duit yang kelab miliki dalam bola sepak sekarang." Wenger memuji sikap pemainnya apabila memenangi lapan daripada 10 perlawanan Liga Perdana terakhir untuk melenyapkan jurang tujuh mata di belakang Spurs selepas tumpas kepada musuh ketat itu 3 Mac lalu.

Foto

GOL tunggal jaringan Koscielny (tengah) bantu Arsenal raih tempat keempat.

Pengurus Gunners itu menegaskan, kemenangan pasukannya dalam aksi Liga Juara-Juara ke atas Bayern Munich 10 hari kemudian membangkitkan semangat mereka selepas berdepan situasi sukar musim ini.


Arsenal disingkirkan pasukan Liga Dua Bradford daripada Piala Liga, tumpas kepada Blackburn dalam Piala FA dan kecundang di tangan Bayern di laman sendiri dalam Liga Juara-Juara sebelum menang di Jerman.

Sejak menewaskan Bayern, Arsenal memenangi semua lima perlawanan terakhir Liga Perdana di gelanggang lawan, menyamai rekod 2004. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/21

Pengajaran berguna

Posted: 20 May 2013 10:05 AM PDT

Paris: Kegagalan di Litar Le Mans tidak melemahkan semangat penunggang muda negara Hafizh Syahrin Abdullah.

Pemuda berusia 19 tahun dari Cheras itu mahu bangkit membuktikan keupayaan pada pusingan kedua Kejuaraan CEV Buckler Sepanyol di Litar Aragon, hujung minggu ini.


Bagi Hafizh, dia tidak akan berputus asa menempatkan diri dalam kalangan pelumba terbaik dunia satu hari nanti.

"Hari ini (kelmarin) kalah, saya terima hakikat itu tapi tidak akan berdiam diri kerana tahu satu hari nanti saya akan menang juga. Tak mungkin selama-lamanya saya mengalami kekalahan," katanya.


Masalah patah pemegang klac apabila terjatuh seawal selekoh keempat kategori Moto2 Kejuaraan Motosikal Grand Prix Perancis di Le Mans kelmarin menjadi punca kegagalannya beraksi baik dan sekadar menamatkan perlumbaan di tangga ke-22.


Lantaran dia gagal mengulangi kehebatan beraksi secara wildcard di Litar Antarabangsa Sepang tahun lalu apabila menghuni tangga keempat dan berjaya mendahului perlumbaan buat beberapa pusingan.

Episod di Le Mans kini mahu dilupakan pelumba pasukan PETRONAS Raceline Malaysia itu yang kembali tampil memberikan saingan pada Kejuaraan CEV Buckler hujung minggu ini, kejohanan yang dikelolakan penganjur MotoGP, Dorna dan menjadi pentas pemilihan pelumba terbaik ke kejuaraan dunia.


"Saya akan kembali ke Sepanyol dan memberikan tumpuan kepada perlumbaan di Aragon." Pada pusingan pertama di Litar Catalunya bulan lalu, Hafizh bermula dengan cemerlang apabila mengungguli setiap sesi latihan bebas, kelayakan dan memanaskan badan namun pada perlumbaan sebenar, dia terjatuh dan gagal mengutip sebarang mata.

"Saya akan lebih berhati-hati selepas ini. Le Mans memberikan saya pengajaran berguna menghadapi banyak lagi perlumbaan selepas ini. Saya perlu lebih fokus berdepan setiap perlumbaan." Pada musim sulung Kejuaraan CEV Buckler tahun lalu, Hafizh menduduki tangga keenam keseluruhan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/21

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat