{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Negara

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Negara


Parti Golkar kembang sayap di Malaysia

Posted:

Parti Golkar kembang sayap di Malaysia

Parti Golkar kembang sayap di Malaysia

ABURIZAL (berdiri, tengah) bersama sebahagian masyarakat Indonesia yang tinggal di Malaysia di Kuala Lumpur kelmarin.


KUALA LUMPUR – Parti tertua Indonesia, Golkar menjalankan kempen awal untuk menghadapi pilihan raya Indonesia tahun depan dengan mendekati rakyat negara itu yang bekerja di Malaysia.

Ketua Umumnya, Aburizal Bakrie yang berada di Malaysia selama dua hari bermula Ahad lalu cuba memperkukuhkan kedudukannya sebagai calon Presiden Indonesia bagi parti berkenaan seperti diputuskan mesyuarat pimpinan tertinggi parti itu tahun lalu.

Menurut Aburizal, kehadiran beliau ke Malaysia menunjukkan Golkar serius mendekati rakyat Indonesia dan membantu mereka walaupun berada di luar negara, seterusnya melayakkan parti itu mendapat mandat sebagai kerajaan.

Katanya, masyarakat Indonesia di Malaysia yang berjumlah lebih dua juta orang seharusnya mengambil bahagian dalam sistem pilihan raya republik itu dengan mengundi secara pos. Beliau berharap lebih ramai akan berbuat demikian berbanding hanya 150,000 orang pada tahun 2009.

"Selepas ini, Golkar melalui Ketua Parti Golkar Luar Negara (PGLN) Malaysia-Brunei, Musthafa Bakri akan ke Hong Kong, Jepun, Korea dan meminta perwakilan Golkar di sana untuk memberitahu masyarakat Indonesia mengenai rancangan Golkar jika memenangi pilihan raya dan pilihan raya Presiden Indonesia nanti," katanya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Tak sempat tanam mayat budak

Posted:

Tak sempat tanam mayat budak

Tak sempat tanam mayat budak

Oleh SITI ROHAIZAH ZAINAL
berita@kosmo.com.my


Nur Amyliana Shuhada


KLANG – Seorang kanak-kanak menjadi mangsa pembunuhan kejam apabila mayatnya bukan sahaja dibuang di kawasan tempat letak kereta, malah mangsa disyaki dirogol oleh penjenayah tidak berhati perut dalam kejadian di Lorong Batu Nilam 1E, Bukit Tinggi di sini kelmarin.

Mayat Nur Amyliana Shuhada Mohd. Noor, 11, yang cuba ditanam pembunuhnya ditemui terbaring oleh seorang gadis di kawasan lapang di situ pada pukul 10.30 malam sebelum dia menghubungi polis.

Difahamkan, sebelum kejadian, mangsa dikatakan keluar bermain pada pukul 12 tengah hari dan tidak pulang sehingga malam.

Jarak antara rumah keluarga mangsa dengan tempat kejadian kira-kira 200 meter.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Senior Asisten Komisioner Mohamad Md. Yusop berkata, pihaknya yang menjalankan siasatan ke atas tubuh mangsa menemui kesan pendarahan pada kemaluannya.

"Kita mengesyaki mangsa telah dirogol berdasarkan kesan pendarahan tersebut dan percaya kanak-kanak itu dibunuh di tempat lain sebelum diletakkan di tempat letak kereta ini.

"Polis turut menjumpai alat penyodok tanah berhampiran tempat mangsa ditemui dipercayai digunakan untuk menanam mangsa tetapi mungkin tidak sempat apabila ada orang melalui kawasan itu," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Tambahnya, polis yang menjalankan siasatan lanjut kemudian telah menahan dua lelaki berusia 19 dan 24 tahun di sekitar kawasan tersebut pada pukul 6 pagi semalam bagi membantu siasatan kes bunuh itu mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Operasi dalam banglo mewah

Posted:

Operasi dalam banglo mewah

Operasi dalam banglo mewah

Oleh FIRDAUS HASSAN
firdaus.hassan@kosmo.com.my


ANGGOTA dan pegawai polis memerhatikan sebahagian daripada 85 individu yang diberkas kerana terlibat dalam kegiatan penipuan di Kuching semalam.


KUCHING – Tindakan satu sindiket Macau Scam menjadikan sebuah banglo mewah sebagai pusat untuk menjalankan kegiatan penipuan antarabangsa sejak Februari lalu terbongkar apabila diserbu di Jalan Green dan Jalan Bampfylde di sini semalam.

Serbuan pukul 10.30 pagi itu berjaya menahan 85 individu berusia lingkungan 20 hingga 30-an yang terdiri daripada warga China, Taiwan dan seorang lelaki tempatan selepas polis mendapat maklumat daripada pihak berkuasa dari dua negara tersebut.

Daripada jumlah itu, 48 merupakan lelaki manakala bakinya wanita.

Sumber berkata, banglo itu dijadikan sebagai pusat panggilan untuk menghubungi mangsa yang rata-ratanya terdiri daripada warga asing.

"Modus operandi suspek itu ialah menghubungi mangsa dengan menyamar sebagai pegawai bank republik China sebelum memberitahu akaun mereka terlibat dengan sindiket pengubahan wang haram.

"Suspek kemudian akan mengarahkan mangsa memindahkan wang ke dalam akaun tertentu. Bagi meyakinkan mangsa, seorang lagi ahli sindiket akan menghubungi mangsa yang sama dengan menyamar sebagai anggota polis atau pegawai bank dan memberikan arahan yang serupa," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat