{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Varia

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Varia


Smashies Burger bertapak di Malaysia

Posted:

Smashies Burger bertapak di Malaysia

Smashies Burger bertapak di Malaysia

RESTORAN Smashies Burger menjanjikan hidangan yang menyelerakan.


PERNAHKAH anda melihat burger dengan padanan warna roti selain perang?Jika tidak, anda pasti teruja untuk mencuba burger di restoran Smashies Burger yang baru dibuka pada Mac lalu di Metro Genting, Jalan Genting Klang, Setapak, Kuala Lumpur.

Restoran Smashies Burger menawarkan lima jenis roti yang terdiri daripada perisa bamboo charcoal yang berwarna hitam, pandan (hijau), oren dan dal (kuning) serta red east (merah).

Bukan itu sahaja, bagi mereka yang hanya makan sayur-sayuran, restoran Smashies Burger menyediakan menu burger portobella yang berinti cendawan gedang untuk memenuhi permintaan para pelanggannya.

Fenomena burger

Pemilik restoran Smashies Burger, Soh Meng Hui berkata, konsep jenama burger tersebut baru diperkenalkan di Malaysia diinspirasikan daripada fenomena burger daging hancur yang terkenal di New York, Amerika Syarikat.

"Restoran Smashies Burger ini merupakan cawangan yang pertama dibuka di Malaysia, kami menawarkan pilihan burger dalam bentuk set atau mengikut kehendak pelanggan.

"Pelanggan boleh memadankan roti kegemaran mereka dengan daging segar yang diimport dari Australia, ayam atau cendawan gedang," katanya pada majlis pra-pelancaran Smashies Burger baru-baru ini.

Selain burger, restoran tersebut juga menghidangkan kentang goreng dan minuman ringan kepada pelanggan.


BURGER dengan pilihan roti Bamboo Charcoal (kanan) dan Oren sedia untuk dimakan.


Terdapat dua saiz burger yang disediakan iaitu saiz biasa dan baby bun yang bersaiz separuh daripada saiz burger biasa khas untuk kanak-kanak dan pelanggan yang gemar makan dalam kuantiti kecil.

Sebiji burger yang dijual di restoran Smashies Burger berharga antara RM10.99 hingga RM18.99.

Menurut Meng Hui, pekerjanya menggunakan mesin khas untuk menghancurkan daging tersebut dan tiada pengawet digunakan.

Seorang pelanggan, Fakhrul Razi Zahari, 24, menyukai rasa Smashies Burger yang enak.

"Dagingnya masih berjus dan secukup rasa membezakan burger ini daripada burger lain yang pernah saya makan.

"Pelanggan juga mempunyai banyak pilihan dan menariknya mereka yang hanya memakan sayur-sayuran juga boleh berkunjung ke sini," ujarnya. - NADIA SHAIFUL BAHARI

Cinta selepas kematian isteri

Posted:

Cinta selepas kematian isteri

Cinta selepas kematian isteri

Oleh KHAIRUL AMRI HASSAN


FILEM 99 Kali Rindu banyak menampilkan plot yang bermain dengan emosi.


MENARIK pada minggu ini, sebuah filem romantik Islamik berjudul 99 Kali Rindu lakonan mantap Aeril Zafrel, Wawa Zainal dan Fizo Omar.

Filem arahan Azhari Mohd. Zain itu menceritakan kehidupan Attar selepas kematian isterinya, Saidatul Nafisa yang kemudiannya telah bertemu dengan dua orang wanita lain, Fatin Qalbie dan Zazlena.

Selain itu, Layar Perak minggu ini juga menampilkan sebuah filem aksi ngeri berjudul Vehicle 19. Filem itu membariskan Paul Walker dan Naima McLean sebagai tonggak utama.

Turut menemui penonton, filem berbahasa Mandarin lakonan hebat Chu Ko Liang berjudul David Loman.

Menerusi filem itu, David yang berasal dari sebuah keluarga sederhana secara tidak sengaja telah terbabit dengan dunia jenayah dan dilantik menjadi ketua kumpulan samseng.

Bagaimanapun, tanpa disangka-sangka David didatangi suara aneh yang memintanya supaya lebih berjaga-jaga. Apakah tindakan yang akan dilakukan oleh David selepas ini?

99 Kali Rindu

Tarikh tayangan: 9 Mei 2013

Genre: Romantik

Durasi: 1 jam 40 minit

Pengarah: Azhari Mohd. Zain

Pelakon: Aeril Zafrel, Wawa Zainal, Adey Syafrien, Fizo Omar, Diana Amir dan Siti Aziz

Sinopsis: Filem 99 Kali Rindu menceritakan kisah lelaki bernama Attar yang baru kematian isterinya, Saidatul Nafisa. Selepas kehilangan isterinya, Attar mengambil keputusan berhijrah untuk menghilangkan kesedihan yang ditanggungnya. Namun, dalam penghijrahannya itu dia bertemu dua wanita iaitu Fatin Qalbie dan Zazlena.

Pertemuan antara Attar dan Zazlena berlaku sewaktu Attar menyeberangi jalan. Ketika itu Zazlena memandu kereta dengan laju dan melanggar Attar.

Rasa bersalah Zazlena menyebabkan Attar dirawat di rumahnya sehingga sembuh. Pada masa yang sama, Miqdad abang Zazlena telah menceritakan kepada Attar mengenai penyakit dihadapi adiknya.

Fatin Qalbie, seorang DJ radio pula diserang orang yang tidak berpuas hati dengannya. Namun, Fatin Qalbie bernasib baik kerana Attar menyelamatkannya. Sejak pertemuan itu timbul bibit rindu Fatin Qalbie terhadap Attar. Akhirnya siapakah yang akan bertakhta di hati Attar atau adakah Hilma Aqila datang menuntut cintanya kembali?

Vehicle 19

Tarikh tayangan: 9 Mei 2013

Genre: Ngeri

Durasi: 1 jam 25 minit

Pengarah: Mukunda Michael Dewil

Pelakon: Paul Walker, Naima McLean dan Gys de Villiers

Sinopsis: Filem Vehicle 19 adalah sebuah filem aksi berlatarbelakangkan negara Afrika Selatan. Filem lakonan Paul Walker itu mengisahkan Michael Woods yang baru keluar dari penjara dan secara tidak sengaja telah diberikan sebuah kereta sewa yang salah. Dia hanya menyedarinya selepas mendapati seorang perempuan bernama Rachel (Naima McLean) berada di bonet belakang keretanya dengan tangan terikat. Rachel adalah seorang individu yang bertanggungjawab dalam satu kes perbicaraan berhubung kes rasuah pihak polis. Secara tidak langsung, Paul perlu menolong Rachel daripada diburu dan pada masa yang sama perlu membersihkan namanya.

David Loman

Tarikh tayangan: 9 Mei 2013

Genre: Aksi, komedi

Durasi: 1 jam 38 minit

Pengarah: Chiu Li-kwan

Pelakon: Chu Ko Liang, Tony Yang, Amber Kuo

Sinopsis: David Loman seorang lelaki biadap yang secara tidak sengaja menjadi ketua samseng. Sepuluh tahun berlalu dan kehidupannya normal dengan hanya menyelesaikan masalah harian orang ramai selain mendapat yuran perlindungan. Sehinggalah pada suatu hari muncul satu suara memberitahu David bahawa dia perlu berwaspada dengan kemungkinan buruk pada masa akan datang.

Zanjeer

Tarikh tayangan: 10 Mei 2013

Genre: Aksi

Pengarah: Apoorva Lakhia

Pelakon: Ram Charan Teja, Priyanka Chopra, Sanjay Dutt, Prakash Raj dan Mahi Gill

Sinopsis: Dengan kos mencecah AS$14 juta (RM42 juta) Zanjeer merupakan sebuah filem yang dilakonkan semula dalam versi baharu berdasarkan filem dengan tajuk dan jalan cerita yang sama pada tahun 1973. Diarahkan oleh Apoorva Lakhia, Zanjeer dibintangi Ram Charan Teja yang berlakon sebagai watak utama Bollywood untuk kali pertama. Heroin jelita, Priyanka Chopra pula memainkan watak wanita utama. Menariknya filem bertemakan aksi itu turut dipersembahkan dalam dua bahasa serentak iaitu Hindi dan Telugu.

Ia mengisahkan mengenai seorang lelaki, Vijay yang mahu membalas dendam atas pembunuhan kedua-dua ibu bapanya semasa dia kecil. Tidak mengenali wajah pembunuh tersebut, Vijay bagaimanapun masih mengingati loket tertulis Zanjeer yang tersemat di leher pembunuh itu.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat